پایان جنگ تحمیلی آغاز جنگ نرم علیه ایران بود

رئیس سازمان بسیج اساتید:

صلاحی گفت: با پایان دفاع مقدس و فروپاشی شوروی آمریکایی‌ها که در تفکر رهبری دنیا بودند به طرح نظم نوین جهانی روی آوردند و از اینجا بود که موضوع جنگ نرم آغاز شد.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج اساتید، سهراب صلاحی رئیس این سازمان، صبح امروز در اولین روز از همایش سه روزه کارگاه‌های علمی و آموزشی جنگ نرم که در استان گیلان برگزار می‌شود، طی سخنانی به تاریخچه تقابل میان غرب و جهان اسلام پرداخت و گفت: اگر موضوع جنگ نرم در بستر تحولات تاریخی مورد بررسی قرار نگیرد، نمی‌توان تعریف کاملی از آن ارائه داد.

صلاحی جنگ نرم را حلقه‌ای از تقابل جهان غرب با اسلام دارای پیشینه طولانی دانست و گفت: در طول تاریخ، تقابل غرب با اسلام در ۲ دوره طولانی که هر کدام حدود ۲۰۰ سال طول کشید شکل گرفت که دوره اول جنگ‌های صلیبی بود که از سال ۱۱۰۰ میلادی تا سال ۱۲۹۹ طول کشید و اگرچه در این مدت، غرب ۸ جنگ بزرگ علیه اسلام به راه انداخت اما بالاخره شکست خورد و مجبور شد از منطقه بیرون برود.

وی دوره دوم را از آغاز انقلاب صنعتی عنوان کرد و افزود: چند سال پس از انقلاب فرانسه اولین مرکز جهان اسلام که به اشغال غرب درآمد، مصر بود که شوک بزرگی به جهان اسلام وارد کرد اما پس از چند سال فرانسه مجبور شد مصر را ترک کند.

رئیس سازمان بسیج اساتید ادامه داد: رئیس جمهور قبلی آمریکا نیز وقتی به افغانستان حمله کرد، آن را آغازی بر جنگ صلیبی سوم معرفی کرد و به درستی بسیاری از محققین غرب هجوم استعمار علیه اسلام در اواخر قرن ۱۸ و ۱۹ را ادامه همان جنگ‌های صلیبی می‌دانند.

صلاحی با اشاره به اشغال برخی کشورهای اسلامی توسط فرانسه و انگلیس در سال‌های دور گفت: این دو کشور اگرچه بر سر تصرف مستعمرات بیشتر، با یکدیگر دشمنی می‌کردند اما یک هدف واحد یعنی تخریب اسلام را با تمام توان در دستور کار قرار داده بودند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی انگلیس می‌خواست از هند بیرون برود آن را به سه قسمت پاکستان، بنگلادش و هندوستان تقسیم کرد تا مسلمانان در اقلیت باشند و البته ایران آن زمان نیز در به تضعیف کشاندن هند سهم داشت چرا که نادرشاه با حمله به هندوستان قدرت آن را از بین برد و زمینه برای ورود انگلیسی‌ها فراهم شد.

رئیس سازمان بسیج اساتید به شکل گیری جنگ سرد میان آمریکا به عنوان ابرقدرت غرب و شوروی به عنوان ابرقدرت شرق در سال‌های پس از جنگ جهانی اشاره کرد و افزود: در این دوران خاورمیانه اسلامی از سه جهت برای غربی‌ها مهم بود که یکی از این علل، جلوگیری از نفوذ شوروی در خاورمیانه بود.

صلاحی حفظ امنیت رژیم صهیونیستی و نیز تسلط بر منابع انرژی را از دیگر فاکتورهای مورد نظر غربی‌ها در قبال خاورمیانه دانست.

وی با بیان اینکه آمریکا با کودتای سال ۱۳۳۲ حضور فعال خود در ایران را آغاز کرد، اظهار داشت: در این میان حکومت پهلوی یک نقطه کانونی برای آمریکا و یک مرکز ثقل به حساب می‌آ‌مد.

رئیس سازمان بسیج اساتید با اشاره به شکل‌گیری انقلاب اسلامی در ایران گفت: این تحرکات ضد استعماری قبل از ایران در کشورهای دیگر مانند الجزایر شروع شد اما نتوانست به ثمر بنشیند و آن انقلابی که توانست استمرار خود را حفظ کرده و نفوذ خود را در جهان گسترش دهد، جمهوری اسلامی بود که حضرت امام(ره) در آن، نظریه تاریخی ولایت فقیه را نه تنها تئوری سازی بلکه به اجرا درآورد و اعلام کرد برپایی حکومت اسلامی واجب است.

صلاحی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی، آمریکا ژاندارم خود را در منطقه از دست داد، افزود: این امر موجب شد که آمریکا از طرف امنیت انرژی نیز احساس خطر کرده و امنیت اسرائیل را در مخاطره ببیند چرا که برای مثال نخست وزیر وقت اسرائیل گفته بود امروز زلزله بزرگی پشت اسرائیل را لرزاند.

وی دستاورد مهمتر انقلاب اسلامی را ایجاد یک حرکت بیداری در میان کشورهای مسلمان عنوان کرد و افزود: به همین واسطه بود که جاسوسان آمریکایی در لانه جاسوسی خود در تهران دستگیر شده و با چشمان و دستانی بسته در مقابل دوربین‌های تلویزیونی ظاهر شدند و این نشان داد آمریکای ابرقدرت که صدها میلیارد دلار هزینه ارتش خود کرده، ۳۵ درصد از انرژی دنیا را مصرف می‌کند و ۴۰ درصد از ذخایر پولی دنیا را در اختیار دارد و ۱۷ دانشگاه از ۲۰ دانشگاه مطرح دنیا را در خود جای داده، از چند دانشجوی پیرو خط امام شکست خورد.

رئیس سازمان بسیج اساتید ادامه داد: برای همین بود که رئیس جمهور وقت آمریکا اظهار داشت آنچه در خاورمیانه به رهبری ایران اتفاق می‌افتد نه تنها برای آمریکا بلکه برای شوروی هم خطرناک است.

صلاحی به شکل‌گیری ۸ سال جنگ تحمیلی علیه ایران با همکاری تمام ابرقدرت‌های جهان اشاره کرد و افزود: با شروع جنگ و شعله ور شدن آتش جنگ، قدری این بیداری اسلامی که دستاورد ایران بود کمرنگ شد اما با پایان دفاع مقدس و فروپاشی شوروی آمریکایی‌ها که در تفکر رهبری دنیا بودند به طرح نظم نوین جهانی روی آوردند و از اینجا بود که موضوع جنگ نرم آغاز شد. چرا که مقابله سخت و انواع تحریم‌ها برای متوقف کردن انقلاب ایران جواب نداد.

وی با اشاره به اقدامات آمریکا در این عرصه اظهار داشت:‌ آمریکایی‌ها برای تهاجم به دیگر کشورها مجبور بودند به اقدام خود مشروعیت ببخشند و این در حالی است که آنها وقتی انقلاب اسلامی در ایران آغاز شد، رویکرد دوگانه‌ای در قبال اسلام داشتند که یکی تلاش برای حذف شیعه بود و دیگر تقویت تفکر سنی طالبانی و عربستانی.

رئیس سازمان بسیج اساتید خاطرنشان کرد: آنها طالبان را ابتدا برای مقابله با شوروی درست کرده‌اند اما بعد از فروپاشی شوروی آمریکا تصمیم گرفت هر دو تفکر یعنی هم شیعه و هم سنی را حذف کند و برای همین بود که موضوع جدیدی به نام تروریسم را مطرح کرد.

صلاحی ادامه داد: در همین راستا بود که جرج بوش سه بار اعلام کرد ما می‌خواهیم با اسلام بجنگیم اما به او گفتند این اظهارات خطرناک است و امنیت آمریکا را به خطر می‌اندازد و لذا بحث تروریسم مطرح شد تا بتوانند هم فضای داخلی آمریکا را آماده کنند و هم ناتو را همراه خود داشته باشند.

وی در ادامه یکی دیگر از اهداف آمریکا را تسلط بر منابع انرژی جهان که بخش اعظمی از آن در اطراف ایران است، عنوان کرد و افزود: آنها می‌دانند اگر بتوانند بر این منابع مسلط شوند قدرت‌های دیگر را تحت تاثیر خود خواهند داشت.

رئیس سازمان بسیج اساتید در همین راستا حضور آمریکا در افغانستان را برای نزدیکی به ایران، هند، چین و روسیه عنوان کرد تا بتواند از نزدیک اوضاع این کشورها را تحت نظر قرار دهد.

صلاحی با اشاره به شکل‌گیری ماجرای ۱۱ سپتامبر، افزود: آنها اعلام کردند چند افغانی و عرب خارج از چشمان تیزبین رادارهای آمریکایی چند هواپیما را به ساختمان دوقلوی نیویورک و پنتاگون زدند در حالی که ماهواره‌های آمریکایی حتی پلاک ماشین‌های کشورهای دیگر را می‌توانند ثبت و ضبط کنند.

وی با بیان اینکه آنها اجازه هیچ گونه تحقیق و تفحص در این موضوع را نمی‌دهند، خاطرنشان کرد: چه طور می‌شود در ساختمانی که ۲۰ هزار یهودی کار می‌کند آنروز حتی یک یهودی هم سر کار نرفت و آیا افغان‌ها اینقدر قدرت دارند که بتوانند دست به چنین کاری بزنند؟ این مشخص است که اگر ۱۰ واسطه هم وجود داشته باشد، نقشه، نقشه آمریکاست.

رئیس سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه این مسائل در خصوص حادثه ۱۱ سپتامبر در آینده مشخص خواهد شد، گفت: اگر شما سند امنیت ملی آمریکا در سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ را بخوانید در آن به صراحت گفته شده ماهیت تهدیدات دگرگون شده و وجود گروه‌های تروریستی و سلاح‌های کشتار جمعی ماهیت تهدید را در برگرفته است.

صلاحی ادامه داد: آنها می‌گویند بنابر این تحلیل، ما نباید منتظر حمله دیگران بمانیم بلکه بایستی قبل از دستیابی تروریست‌ها و کشورهای حامی آنها به این تسلیحات به آنها حمله کنیم واز این جهت که آنها دشمن ما هستند، این حق را برای خود قائلیم که در هر کجا بخواهیم به آنها ضربه بزنیم.

وی با بیان اینکه آنها اسم این را دفاع مشروع و پیشگیرانه می‌گذارند،‌ گفت: در همین راستا بود که آمریکا سه کشور ایران، عراق و کره شمالی را محورهای شرارت دانست در حالی که این موضوع هیچ ربطی به یکدیگر ندارد.

رئیس سازمان بسیج اساتید ادامه داد: عمده حرف ‌آمریکایی‌ها در جنگ نرم این است که علاوه بر مشروعیت بخشی به تهاجمات خود، مردم منطقه نیز مطالباتشان مطابق با خواست آمریکایی‌ها باشد.

صلاحی گفت: تا وقتی شوروی وجود داشت، آمریکایی‌ها به دنبال حفظ وضعیت خاورمیانه بودند و می گفتند اگر موضوع دموکراسی و حقوق بشر مطرح شود، شوروی بیشترین استفاده را خواهد کرد و بعد از انقلاب هم همین حرف را در خصوص ایران می‌زدند. اما بعد از فروپاشی شوروی، آمریکایی‌ها راهی جز طرح این موضوع نداشتند.

وی خاطرنشان کرد:‌ اساس خاورمیانه جدید از نگاه آمریکایی‌ها این بود که نه تنها دولت‌ها بلکه مرزهای جغرافیایی تغییر کند و اگر آمریکا در عراق پیروز می‌شد بدون شک به سراغ عربستان می‌رفت و توجیه می‌کرد که تفکر القاعده به عربستان برمی‌گردد و حکومت عربستان یک حکومت مستبدانه است.

رئیس سازمان بسیج اساتید افزود: حتی همین ملک عبدالله که امروز پادشاه عربستان است به ایران پیغام داد که آمریکایی‌ها می‌خواهند علیه ما اقدام کنند.

صلاحی جمهوری اسلامی را مرکز جهان اسلام دانست و افزود: سیاست آمریکایی‌ها در قبال ایران این است که نظام موجود یا به کلی تغییر کند یا دگرگون شود و به همین دلیل بود که در داخل کشور مسائلی مانند همین قتل‌های زنجیره‌ای را به راه انداختند و از اینجا نقش دانشگاه‌ها به خوبی نمایان شد.

وی گفت: آنها می‌خواستند در ذهن مردم این طور جا بیندازند که آنچه در ایران حاکم است برآمده از رای مردم نیست و قدرت‌های انتصابی آنقدر قوی هستند که نهادهای مردمی مانند ریاست جمهوری کاره‌ای به حساب نمی‌آیند و در واقع در ایران حاکمیت دوگانه وجود دارد و همین را هم در رسانه‌ها منتشر می‌کردند.

رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: می‌خواستند این طور جا بیندازند که دین باید از سیاست جدا باشد و در این مسیر حتی به مشوه جلوه دادن چهره‌های مسئولین کشور پرداختند.

صلاحی با اشاره به عملکرد مجلس ششم افزود: یکی از نماینده‌های این مجلس از پشت تریبون به صراحت گفت ما هیچ راهی جز سازش با آمریکا نداریم و اگر کسی مخالف این موضوع باشد، اگر روزی آمریکایی‌ها آمدند آنها را گرفته و برای مجازات به آمریکایی‌ها تحویل می‌دهیم.

وی تعریف جنگ نرم را وادار کردن یک ملت برای اجرای عملیات و به مقصد رساندن اهداف راهبردی دشمن دانست و گفت: دشمن می‌خواهد خواسته‌هایش تبدیل به مطالبه مردم شود و در این راستا بر روی دانشگاه‌ها نیز سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

رئیس سازمان بسیج اساتید اظهار داشت: اساسا دانشگاه در همه جای جهان بر اندیشه سکولار بنیان گذاشته شده و اساسا تفکر اولیه تشکیل دانشگاه ضد دین است البته به این معنی نیست که هر کس به امر دانشگاه بپردازد مخالف دین است اما بنیان تاسیس دانشگاه این گونه بود و اگر نگوییم ضد دین (که البته هست) اما همراه دین نیست و در واقع هدف آنها این نیست که یک انسان وقتی از دانشگاه خارج می‌شود یک فرد کامل باشد.

صلاحی نقش دانشگاه را در جنگ نرم در کانون مرکزی دانست و گفت: در دانشگاه نقشه راه بر اساس علوم انسانی ترسیم می‌شود که این علوم انسانی مبتنی بر نظریه غربی است.

وی ادامه داد: دانشگاه مرکب از جوانان دانشجوی با میانگین سنی ۱۷ تا ۲۸ سال است که در واقع سن تحریک پذیری است و برای مثال دو نفر در دانشگاه می‌توانند با تحریک احساسات دانشجویان، ۲۰۰ نفر را پشت سر خود راه بیندازند.

رئیس سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه جمهوری اسلامی خیزش‌های بلندی در عرصه علمی برداشته که مرکز آن دانشگاه است، گفت: آنها می‌خواهند دانشگاه درگیر جنگ نرم شده تا از آن پروژه‌های هوافضا و هسته‌ای بیرون نیاید.

صلاحی خاطرنشان کرد:‌ آمریکا از ابتدای انقلاب تلاش کرد تا جلوی نفوذ آن در منطقه را بگیرد اما این امر جواب نداد و نمونه آن را می‌توان در لبنان، عراق و سوریه دید.

وی گفت: همه کارشناسان معتقدند آمریکا بیشترین هزینه را در عراق کرد و آبروی نداشته خود را به کار گرفت اما ایران و ملت مسلمان عراق از آن سود بردند هر چند این اشغالگری صدمات زیادی به ملت عراق وارد کرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید با اشاره به اقدامات غیر اخلاقی و جنایتکارانه سربازان آمریکا در عراق به سخن رامسفلد وزیر دفاع اسبق آمریکا اشاره کرد و گفت: رامسفلد می‌گوید در وزارت دفاع آمریکا فیلم‌هایی است که اگر پخش شود آمریکایی‌ها در هیچ کجای دنیا امنیت نخواهند داشت.

صلاحی اظهار داشت: آمریکایی‌ها در عراق هر چه سعی کردند نتوانستند دولتی همراه و هم پیمان خود روی کار بیاورند و در حالی که از شخصی مانند ایاد علاوی حمایت می‌کردند اما دولت نوری مالکی روی کار آمد که به ایران نزدیک بود .

وی با اشاره به مسائل مربوط به سوریه گفت: جالب است عربستانی‌ها که از کمترین مسائل دموکراسی در کشورشان بهره می‌گیرند، امروز منادی دموکراسی خواهی در سوریه شده‌اند و تمام تلاش آنها این است که تا سوریه را از محور مقاومت جدا کنند.

رئیس سازمان بسیج اساتید افزود:‌ در لبنان نیز یک گروه کوچک به عنوان یکی از بازوهای جمهوری اسلامی ایران توانست کاری کند که اعراب در طول ۷۰ سال گذشته قادر به انجام آن نبودند.

صلاحی ادامه داد: جنگ نرم آمریکا و اروپا برای جلوگیری از نفوذ و مهار قدرت ایران در منطقه بود اما نقش آفرینی رهبری و تعهد مردم به شعارهای دینی شکست آنها را در پی داشت و ما امروز در مرحله تدوین الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت هستیم.

وی شکل‌گیری جنبش وال استریت در آمریکا را از دیگر نمونه‌های بیداری مردم عنوان کرد و افزود: ما امروز در مرحله‌ای قرار داریم که باید قدرت منطقه‌ای مان را به یک قدرت بین‌المللی تبدیل کنیم چرا که این رمز پایداری ماست و اگر محقق نشود در میان فشارهای قدرت‌های بزرگ توان مقابله نخواهیم داشت و شرط تحقق آن این است که جمهوری اسلامی ایران به عنوان مرکز علمی جهان تبدیل شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید افزود: اینکه امروز حرکت علمی ما ۱۳ برابر دنیا است خوب است اما کافی نیست و باید تبدیل ایران به مرکز علمی جهان به عنوان هدف اصلی اساتید بسیجی تبدیل شود که آنهم بدون تحقق دانشگاه اسلامی محقق نخواهد شد.

صلاحی در پایان پراکندن یأس در بین جوانان و دانشجویان را هدف اصلی دشمن دانست و گفت: امید بخشی به دانشجویان از مهمترین وظایف اساتید است و اگر رابطه دانشجو و استاد بر اساس اخلاق اسلامی باشد، دانشگاه مطلوب و مورد نظر نیز محقق خواهد شد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.