پایان دیدارهای روز هفتم با چهار جابه‏جایی در جدول/ روز خوب والیبال ایران

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات والیبال انتخابی المپیک در ژاپن امروز پنجشنبه با برگزاری چهار دیدار در سالن مترو پولیتن توکیو پیگیری شد. مانند روز گذشته تیم ملی ایران نخستین دیدار امروز را برگزار کرد که طی آن موفق شد پیروزی بی دردسر و راحتی را برابر تیم ناامید ونزوئلا کسب کند.

بازیکنان تیم ملی والیبال ایران آغاز خوبی در دیدار برابر ونزوئلا داشتند. آنها در طول دیدار برای این تیم آمریکای جنوبی با استفاده از سرویس‎های پرشی و پرقدرت که به نسبت دیگر دیدارها بهتر نواخته می‏شد، دریافت‏های اول ونزوئلا را با مشکل مواجه کردند. توپ گیری داخل میدان ملی‎پوشان ایران هم امروز به اندازه‎ای خوب بود که در کنترل جریان بازی و پیروزی نهایی تاثیر داشت.

تیم ملی والیبال ایران با کسب این پیروزی به رده دوم جدول رده بندی صعود کرد و اینگونه هفتمین روز مسابقات انتخابی المپیک را خوب آغاز کرد. روزی که ادامه آن هم کاملا به سود والیبال ایران بود چون نتایجی رقم خورد که به واسطه آنها تیم کشورمان در رده جدید باقی ماند و شانش برای المپیکی شدن بیشتر شد چون با شرایط فعلی بهترین تیم آسیایی است.

در دیگر دیدارهای برگزار شده این روز و پس از اینکه صربستان در دیداری کاملا یک طرفه پورتوریکو را شکست داد و خود را یک گام دیگر تا قهرمانی نزدیک‏تر کرد، دو تیم چین و کره جنوبی به مصاف هم رفتند. تا پیش از این دیدار چینی‏ها تنها با یک اختلاف امتیاز کمتر نزدیک‏ترین رقیب به تیم ایران بودند اما شکست در بازی ایران، هم آنها را دو باخته کرد و همه فاصله‎شان را با تیم ایران بیشتر. این نتیجه بیشتر از هر تیمی برای ایران خوب بود به خصوص اینکه پیروزی کره‏ای‏ها در این بازی تاثیری به حال ایران و حتی خودشان – از جهت المپیکی شدن – ندارد.

دیدار پایانی مسابقات امروز میان دو تیم استرالیا و ژاپن برگزار شد. اگر استرالیا که تا پیش از دیدارهای امروز با یک اختلاف امتیاز بیشتر بالاتر از ایران و در رده دوم جدول رده بندی قرار داشت، برنده از زمین خارج می‏شد جایگاه خود را از ایران پس می‏گرفت و دوباره تهدیدی می‌شد برای ایران و المپیکی شدن والیبال ایران. اما به لطف بازی خوب بازیکنان ژاپنی این اتفاق نیفتاد.

البته با رقم خوردن این نتیجه ژاپن هم که حالا از نظر امتیاز موقعیتی برابر با چین دارد اندک روزنه‌های امیدی برای خود ایجاد کرد اما نه به آن اندازه که تیم ملی ایران را تهدید کند چون حالا تیم ملی والیبال ایران با دو اختلاف امتیاز بیشتر نسبت به دیگر تیم‏‎های آسیایی در رده دوم جدول رده بندی قرار دارد و بیشتر از دیگر تیم‏ها به سهمیه المپیکی نزدیک است.  نتایج کامل دیدارهای برگزار شده در روز هفتم مسابقات والیبال انتخابی المپیک به شرح زیر است:

* ایران ۳ – ونزوئلا صفر
* صربستان ۳ – پورتوریکو صفر
* کره جنوبی ۳ – چین ۲
* ژاپن ۳ – استرالیا صفر

تغییرات جدول رده‎بندی:
در پایان دیدارهای روز هفتم مسابقات والیبال انتخابی المپیک صربستان همچنان در صدر جدول ماند و پورتوریکو در قعر؛ جایگاه کره جنوبی و ونزوئلا هم در رده‎های ششم و هفتم تغییر نکرد اما در میانه جدول چهار جابه جایی ایجاد شد که طی آن ایران به رده صعود کرد و استرالیا در جایگاه سوم قرار گرفت. جای ژاپن و چین هم در رده‏های چهارم و پنجم تغییر کرد. 

۱- صربستان (۵ برد، بدون باخت، ۱۵ امتیاز)
۲- ایران (۴ برد، یک باخت، ۱۱ امتیاز)
۳- استرالیا (۳ برد، ۲ باخت، ۹ امتیاز)
۴- ژاپن ( ۳ برد، ۲ باخت، ۸ امتیاز)
۵- چین (۲ برد، ۳ باخت، ۸ امتیاز)
۶- کره جنوبی (۲ برد، ۳ باخت، ۶ امتیاز)
۷- ونزوئلا (یک برد، ۴ باخت، ۳ امتیاز)
۸- پورتوریکو (پنج باخت، بدون برد، بدون امتیاز)

در چارچوب مسابقات والیبال انتخابی المپیک روز جمعه هیچ دیداری برگزار نمی‎شود. این رقابت‏ها از روز شنبه با چهار دیدار دیگر پیگیری می‎شود. در آغاز این روز از رقابت‎ها تیم ملی ایران به مصاف صربستان می‏رود. برنامه دیدارهای روز شنبه به شرح زیر است: (ساعت دیدار ایران به وقت ایران است)

شنبه ۲۰ خردادماه
* ایران – صربستان (ساعت ۶:۳۰)
* ونزوئلا – چین
* استرالیا – کره جنوبی
* پرتوریکو – ژاپن

تمام این دیدارها در سالن مترو پولیتن برگزار می شود.  در پایان رقابت‏های انتخابی المپیک که تا ۲۱ خردادماه جریان دارد تیم قهرمان و بهترین تیم آسیایی سهمیه حضور دربازی‏های المپیک لندن را کسب می‏کنند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.