پایان سال جاری؛ آخرین وعده اتمام پروژه امیر کبیر

پروژه تونل امیر کبیر یکی از پروژه های فرا منطقه ای است که بخشی از آن در محدوده منطقه ۱۴ تهران قرار دارد و تاکنون ۶۰ درصد از عملیات اجرایی آن انجام شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران این پروژه رسما از شهریور ماه سال ۱۳۸۸ با قرار داد ما بین سازمان مهندسی و عمران شهر تهران و مشارکت شرکت نیم رخ- در ساختمان با مدت اولیه ۲۷ ماه رقم اولیه ای بالغ بر ۹۸۶میلیارد به امضا رسید.

این پروژه شامل احداث دو رشته تونل دوقلو به طول ۵۵۰ متر که جمعا حدود هزار و ۶۵۰ متر به همراه پارکینگ طبقاتی به مساحت بیش از ۱۶ هزار متر مربع و مجتمع تجاری با مساحت بیش از ۱۳ هزار متر مربع می باشد.

گفتنی است: ابتدای سال ۸۹ بود که معاون فنی و عمران شهرداری تهران از اتمام این پروژه تا پایان شهریور ماه خبر داد.

سال ۹۰ دوباره دکتر حسینی معاونت فنی و عمران در مورد پایان این پروژه تا پایان سال صحبت کرد.

یک سال بعد از آن مجددا خبرها از اتمام قطعی این پروژه تا پایان نیمه اول سال بر روی سایتها قرار گرفت در حال حاضر که در اواسط شهریور ماه سال ۹۱ هستیم همچنان پروژه تونل امیر کبیر به کارش ادامه می دهد.

از طرفی مردم با مشکلات بسیاری روبه رو شدند که مرضیه نوروزی شورایار محله شکوفه به خبرنگار باشگاه خبرنگاران این گونه می گوید چندین مالک که دیوارهای منازلشان موازی گود برداری این تونل است بسیار معترض هستند چرا که به گفته آن ها دائم باید در استرس  باشیم که مبادا با وجود این ترک ها خانمان تخریب شود به همین دلیل به آرامی راه می رویم تا مشکلی پیش نیاید.

به دلیل عملی نشدن وعده های مسئولان مربوطه این پروژه مجددا از شهردار جدید منطقه ۱۴ زمان دقیق اتمام را طی مصاحبه ای اختصاصی جویا شدیم.

دکتر نوریان در پاسخ به این که چرا پروژه تونل امیر کبیر تاکنون به اتمام نرسیده و مردم از طولانی بودن آن و مشکلاتی که به دنبال داشته بسیار شاکی هستند گفت: از آن جا که پروژه امام علی در حال حاضر در اولویت قرار دارد و اما با این حال تمام تلاش خود را می کنیم تا هر چه زودتر و نهایتا تا پایان امسال پایان یابد.

امیدواریم علاوه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به مشکلات مردم که به دنبال این پروژه به وجود آمده، این بار قول شان عملی شود و شاهد اجرای طرح تا پایان سال جاری باشیم./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.