پخش ۱۱ برنامه جدید از رادیو فرهنگ

۲۶م آذر ،

جام جم آنلاین: مدیر جدید رادیو فرهنگ از سیاستگذاری‌های جدید برای غنی‌تر شدن برنامه‌های این شبکه رادیویی خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محسن شریف زاده در نشست خبری امروز گفت: رادیو فرهنگ در میان بیش از ۲۰ شبکه رادیویی از شبکه‌های مهم صدا وسیماست که شنوندگان این شبکه از حوزه اندیشه و خرد می باشند و برای پربارتر شدن برنامه‌ها تصمیم گرفتیم از استادان و صاحبنظران و چهره‌های دانشگاهی و حوزوی برای همکاری بیشتر دعوت می‌کنیم.

وی با اشاره به برخی برنامه‌های جدید این شبکه گفت: سمفونی واژگان، پرنیان و یک حکایت یک مثل از جمله برنامه‌های تولیدی رادیو جهانی صدای آشناست که در کنداکتور رادیو فرهنگ قرار گرفته است و به زودی پخش خواهد شد.

مدیر شبکه رادیویی فرهنگ در تعریف فرهنگ گفت: ‌‌فرهنگ مجموعه‌ای است که زیر مجموعه آن دین، سیاست و اقتصاد قرار دارد بنابراین رسالت شبکه فرهنگ باز مهندسی جدید برای پاسخگویی به نیاز مخاطبان در عرصه‌های مختلف فرهنگی است.

شریف زاده افزود: علاوه بر فعالیت‌های خوبی که در شبکه رادیویی فرهنگ صورت گرفته اما نیاز است با توجه فرهنگ غنی اسلامی- ایرانی که پایه‌های تمدن و نظام اعتقادی و ارزشی ما بر آن استوار است گسترده تر و بهتر به ابعاد و زوایای فرهنگ بپردازیم.

احیای تفکر دینی و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی در رادیو فرهنگ

مدیر رادیو فرهنگ، احیای تفکر دینی و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی را از ماموریت‌های این رسانه بیان کرد.

شریف زاده امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که زیربنای شخصیت و شکل‌گیری هویت فرد به فرهنگ مربوط می‌شود افزود: این فرهنگ برگرفته از آداب و سنن است علاوه بر این‌که فرهنگ باید مروج فضیلت‌ها در جامعه باشد و ما این نگاه تخصصی را نیز در رادیو فرهنگ دنبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به تعدد شبکه‌های تلویزیونی و اینترنتی در دنیا گفت: در این عرصه نباید رادیو عقب بماند بلکه باید با ذکاوت و هنرمندی مخاطبان خود را جذب کند همانطور که ما نیز بر اساس نتایج نظر سنجی‌ها به این نتیجه رسیدیم که با بالا رفتن سطح توقع و فرهنگ مردم باید تغییری در برنامه‌های رادیو فرهنگ ایجاد و برنامه‌های وزین‌تری را تولید کنیم.

شریف زاده همچنین از تغییر کنداکتور رادیو فرهنگ و پخش ۱۱ برنامه جدید از دی ماه خبر داد و افزود: برنامه‌هایی همچون مصلی عشق، سبک زندگی، پیامبر اعظم با موضوع فیلم موهن و سخنرانی ویژه با موضوع‌های گوناگون برای کنداکتور جدید این شبکه در نظر گرفته شده‌اند ضمن این‌که بسیاری از برنامه‌های قدیمی رادیو فرهنگ حفظ شده‌اند.

مدیر رادیو فرهنگ همچنین به ماموریت پرداختن به سبک زندگی ایرانی اسلامی به این رادیو اشاره کرد و گفت: این تصمیم که از طرف معاون صدا برای این شبکه در نظر گرفته شده سبب شده است تا دبیرخانه‌ سبک زندگی به شبکه رادیویی فرهنگ سپرده شود.

شریف زاده که پیش از این مدیر رادیو صدای آشنا بود و در چند ماه اخیر به این شبکه فرهنگ امده است از پخش چندین برنامه از برنامه‌های رادیو صدای آشنا در رادیو فرهنگ خبر داد و گفت: پخش این برنامه‌ها نیز از دی آغاز خواهد شد ؛ برنامه‌هایی از جمله یک حکایت یک مثل،‌ سمفونی واژگان‌ و پرنیان‌ که علاوه بر پخش در صدای اشنا در این شبکه نیز پخش می‌شود.

وی دربارهٔ زمان پخش برخی از برنامه‌های جدید این شبکه نیز گفت:پیامبر اعظم پنجشنبه‌ها ساعت ۱۳ تا ۱۳ و۳۰،سبک زندگی هر روز ساعت ۱۳و۴۵ دقیقه تا ۱۴،باکس سخنرانی ویژه هر روز از ساعت ۴ و ۴۵ دقیقه بامداد تا ۵ و ۱۵ دقیقه و شب قصه با اجرای بهروز رضوی هر شب به مدت ۳۰ دقیقه از ساعت ۲۲ تا ۲۲ و ۳۰ دقیقه از رادیو فرهنگ پخش خواهد شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.