پرتغال یک میلیارد یورو از بازار مالی قرض می گیرد

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

پرتغال یک میلیارد یورو از بازار مالی قرض می گیرد | چاپ |
چهارشنبه ۳۰ مرداد ساعت ۲۰:۵۶

بینا/ پرتغال که از نظر مالی با مشکل مواجه بوده و برای جلوگیری از ورشکستگی ازنهادهای بین المللی وام گرفته است روز چهارشنبه برای تامین بخشی از نیازهای مالی خود، یک میلیارد از بازار مالی قرض گرفت.
پرتغال که از سال ۲۰۱۱، از نظر مالی و اقتصادی دچار بحران بی ‌سابقه‌ای شده است، مجبور شد برای جلوگیری از ورشکستگی، در چارچوب یک بسته نجات مالی بین المللی، ۷۸ میلیارد یورو از گروه سه جانبه متشکل از اتحادیه اروپا، صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپا وام بگیرد. پرتغال در ازای این وام، متعهد شد اصلاحاتی را در ساختار اقتصادی خود و از آن جمله طرح ریاضت اقتصادی بی‌سابقه‌ به اجرا گذارد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از لیسبون، موسسه مدیریت بدهی های عمومی پرتغال روز چهارشنبه ۷۰۰ میلیون یورو اوراق قرضه دوازده ماهه با نرخ سود یک و ۶۱ صدم درصد منتشر کرد.
این نهاد امروز همچنین ۳۰۰ میلیون یورو اوراق قرضه با سررسید سه ماهه و نرخ سود ۷۶ صدم درصد منتشر کرد. میزان تقاضا برای خرید اوراق قرضه انتشار یافته پرتغال دو و دو دهم برابر حجم عرضه بود.
بر اساس اعلام نهاد مدیریت بدهی های عمومی پرتغال میزان نیاز مالی این کشور برای سال آینده به ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو می رسد که حدود هشت میلیارد یورو آن قرار است توسط اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول و نیمی دیگر با قرض گرفتن از بازار مالی تامین شود. میزان بیکاری در پرتغال نیز اکنون به ۱۶ و چهاردهم درصد جمعیت فعال این کشور رسیده است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.