پرخوری در افطار منجر به بی حالی شدید و حتی غش می ‌شود

یکشنبه ۸ مرداد – ۰۳:۵۵:۰۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

پرخوری در زمان افطار سیستم عصبی به نام پاراسمپاتیک را تحریک کرده و منجر به بی حالی شدید و حتی غش می ‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا،  معاون آموزشی اورژانس کشور،‌ با بیان این مطلب اظهار داشت:  فاصله بین افطار تا سحر بهترین زمان برای مصرف مایعات مثل آب، چای، آب میوه‌ های طبیعی ، میوه و تنقلات سالم مثل بادام، پسته و گردو است.
دکتر فرهاد رضوانی افزود: برنامه غذایی ما در ماه مبارک رمضان نباید نسبت به قبل خیلی تغییر کند و در صورت امکان باید ساده باشد همچنین باید طوری تنظیم شود که بر روی وزن طبیعی تأثیر زیادی نداشته باشد .
وی تصریح کرد: با توجه به ساعات طولانی گرسنگی در روز ، باید غذاهایی را مصرف کنیم که به کندی و دیر هضم می شوند غذاهای دیرهضم معمولاً ۸ ساعت در دستگاه گوارش می مانند، در حالیکه غذاهای زود هضم فقط۳ تا۴ ساعت در معده باقی می مانند و فرد خیلی زود احساس گرسنگی خواهد کرد.
معاون آموزشی اورژانس کشور ادامه داد:‌ حبوبات و غلات مثل جو ، گندم ، جو دوسر، لوبیا، عدس، آرد سبوس دار،‌ برنج با پوست از جمله غذاهای دیر هضم محسوب می شوند و به غذاهایی که حاوی قند، آرد سفید و غیره هستند غذاهای زود هضم گفته می شود.
دکتر رضوانی بیان کرد: غذاهای مصرفی باید در حالت تعادل با یکدیگر باشند و از همه گروه های غذایی مثل میوه، سبزیجات،‌ گوشت و مرغ و ماهی، نان و غلات و گروه شیر و لبنیات باید در برنامه غذایی ما وجود داشته باشد .
وی خاطرنشان کرد: غذاهای سرخ شده باید به مقدار کم مصرف شوند، زیرا باعث عدم هضم ، سوزش سردل و اختلال در وزن مناسب می شوند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۹۱۵۵۵۰۵۳۵۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.