پرداخت سود بالا در برخی بانکهای دولتی

۲۱اردیبهشت،

بینا-  پرداخت سود بالا در بانک سپه در پایگاه اینترنتی اطلاع رسانی این بانک اعلام نشده است.البته این موضوع در بسیاری از بانکها صادق بوده و تنها مختص به بانک سپه نیست.با تورم بالای ۳۰ درصد و فرار سپرده ها،بانکها چاره ای برای بالا بردن نرخ سود در حد معقول ندارند.
به گزارش پایگاه خبری خبرها بانک،باید توجه داشت که شورای پول و اعتبار نرخ سود سپرده های کوتاه مدت را هفت درصد اعلام کرده است اما بانک هایی چون سپه به بعضی از سپرده های ۱۶ درصد سود بصورت روز شمار پرداخت می کند.
البته برخی آگاهان امر معتقدند که پرداخت این سود بالا توسط یک بانک دولتی تخلف محسوب می گردد اما این رویه به دلایل اقتصادی در اکثر بانکها رخ می دهد و برای همین مسئولان در باره این موضوع سکوت کرده اند.
نکته جالب در این باره سکوت پایگاه اینترنتی‌های اطلاع رسانی بانکها چون سپه دربارهٔ نرخ سود سپرده های روزشمار می باشد که بدون توجه به بنرهای بزرگی که در جلوی بانک مبنی بر سود ۱۶ درصد درج شده است واکنشی نشان نداده است.
در پایگاه اینترنتی این بانکها نرخ سود سپرده های بانک ۷ درصد درج شده که مصوبه شورای پول و اعتبار است و به عنوان بسته سیاستی نظارتی به بانک ها ابلاغ شده است.
گفتنی است بر اساس یک طرح ویژه که به تازگی در بانک سپه رونمایی شده است این بانک به سپرده های روزشمار که به مدت سه ماه متوالی بالای یک میلیارد ریال مانده حساب داشته باشند سود روزشمار ۱۶ درصد پرداخت می کند.هنوز بانک مرکزی واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداده اند. /هادی نادرزاده استاد-اخبار بانک

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.