پرداخت ۳۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان استان اردبیل

مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل گفت: این بانک در سال گذشته در مجموع ۳۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان استان پرداخت کرده است.

پرداخت ۳۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان استان اردبیل

به گزارش ممتاز نیوز، داود رجبی روز سه شنبه به مناسبت نودمین سالگرد تاسیس بانک کشاورزی اظهار کرد: این مقدار تسهیلات در قالب ۲۶ هزار و ۵۰۰ فقره به فعالان حوزه کشاورزی استان پرداخت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش چشمگیری داشته است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل افزود: مقدار قابل توجهی از این تسهیلات پرداختی خارج از منابع و مصارف استان بوده و از منابع استقراضی از بانک مرکزی پرداخت شده تا علاوه بر حل مشکلات مردم، موانع تولید برطرف و اشتغال افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۱۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات و در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۳۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است، اظهار کرد: تسهیلات پرداختی این بانک در سال گذشته نسبت به سال قبل بیش از ۷۳ درصد افزایش داشته است.

۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای احداث ۲۰۰ گلخانه در اردبیل پرداخت شد

وی با بیان اینکه بانک کشاورزی برای طرح‌های کشاورزی و گلخانه‌ای تسهیلات پرداخت می‌کند، اضافه کرد: از ابتدای اجرای طرح گلخانه تا پایان سال ۱۴۰۱ بانک کشاورزی استان ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای احداث و راه اندازی بیش از ۲۰۰ هکتار گلخانه در نقاط مختلف استان اردبیل پرداخت کرده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: با احداث و راه اندازی بیش از ۲۰۰ هکتار گلخانه در نقاط مختلف استان زمینه اشتغال ۲ هزار نفر از جوانان و فارغ التحصیلان به صورت مستقیم و حدود هفت هزار نفر به صورت غیر مستقیم فراهم شده است.

رجبی ادامه داد: با توجه به تولید و اشتغال بالای طرح های گلخانه ای حمایت از این طرح ها از اولویت های بانک کشاورزی بوده به طوری که امسال نیز حمایت و پرداخت تسهیلات برای احداث و راه اندازی ۴۴ هکتار گلخانه در استان اردبیل برنامه ریزی شده و تاکنون اقدامات لازم برای پرداخت تسهیلات به ۱۵ هکتار گلخانه در استان انجام شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل احیای واحدهای کشاورزی راکد را یکی دیگر از اولویت های بانک کشاورزی برشمرد و گفت: پارسال ۱۵ واحد تولیدی راکد در استان اردبیل از جمله گلخانه ۱۰ هکتاری آنگوت لار شهرستان انگوت با حمایت بانک کشاورزی احیا و به چرخه تولید بازگشت.

پرداخت ۱۵۰۰میلیارد ریال تسهیلات برای خرید ادوات کشاورزی

وی با بیان اینکه یکی از عوامل مهم در افزایش بهره وری و رونق تولید استفاده هر چه بیشتر از منابع، عوامل تولید و همچنین توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی است، افزود: سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از منابع داخلی بانک جهت خرید و نوسازی بیش از هزار دستگاه ادوات کشاورزی از جمله تراکتور و کمباین از طریق بانک کشاورزی به کشاورزان استان پرداخت شده‌ است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل از پرداخت بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال بابت خرید گندم به کشاورزان استان توسط این بانک خبر داد و اظهار کرد: قسمتی از این پرداختی ها از منابع داخلی بانک بوده و این روند در سال زارعی امسال نیز تداوم خواهد داشت.

رجبی با اشاره به اقدامات بانک کشاورزی در راستای اجرای مسئولیت های اجتماعی بانک بیان کرد: بانک کشاورزی پارسال در مجموع ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب سه هزار و ۴۰۰ فقره برای حمایت از طرح هایی مانند طرح حمایت از جوانی جمعیت، ازدواج و فرزندآوری و ودیعه مسکن و هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در قالب هزار و ۳۰۰ فقره تسهیلات حمایتی به افراد تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی به صورت قرض الحسنه در استان اردبیل پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌ها، مردمی‌سازی یارانه ها بود، اضافه کرد: اجرای این طرح باعث افزایش قیمت نهاده‌های دامی شد و بانک در راستای حمایت از تولید، اشتغال و تامین امنیت غذایی بدون وصول طلب خود از دامداران که بیش از ۲ هزار میلیارد ریال بود، بالغ بر سه هزار میلیارد ریال تسهیلات جدید از محل منابع داخلی به فعالان این صنعت در استان پرداخت کرد.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه بانک کشاورزی نخستین بانک تخصصی تامین کننده نیازهای کشاورزان است، از مردم به ویژه کشاورزان، دامدارن و عشایر خواست با افتتاح حساب در این بانک و تامین منابع مورد نیاز این بانک را در رسیدن به اهداف تعریف شده یاری کنند.

رجبی با اشاره به فعالیت ۴۲ شعبه بانک کشاورزی در سطح استان اردبیل بیان کرد: برای راحتی و رفاه مشتریان به ویژه کشاورزان و دامداران زحمتکش و ارایه خدمات مطلوب به آنها تلاش شده علاوه بر شهرستان ها در تمامی بخش های استان اردبیل شعبه بانک کشاورزی راه اندازی و به ارباب رجوع ارایه خدمات شود.

انتهای پیام/


استانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.