پرسپولیس با شکست استقلال صدرنشین شد/ اولین پیروزی یحیی و شکست فرهاد

دیدار سنتی پرسپولیس و استقلال با برتری شاگردان گل‌محمدی تمام شد و پرسپولیس به صدر جدول لیگ برتر صعود کرد.

به گزارش ممتازنیوز، از هفته بیست و سوم لیگ برتر ایران، پرسپولیس و استقلال از ساعت ۱۹:۳۰ به میدان رفتند که این دیدار حساس با یک گل به نفع پرسپولیس تمام شد.

عیسی آل‌کثیر در دقیقه ۵۵ تنها گل پرسپولیس در این مسابقه و اولین گل خود در داربی به ثمر رساند تا نوار سه تساوی متوالی در داربی پاره شود.

با این پیروزی، پرسپولیس ۴۵ امتیازی شد و به علت تفاضل گل بهتر نسبت به سپاهان به صدر جدول راه یافت. استقلال هم با این شکست و با ۳۴ امتیاز رتبه سوم را از دست داد و تا جایگاه پنجم جدول رده‌بندی لیگ‌برتر سقوط کرد.

یحیی گل‌محمدی بعد از چهار تساوی متوالی در داربی به عنوان سرمربی، به نخستین پیروزی خود دست یافت و فرهاد مجیدی نخستین شکست خود را متحمل شد.

گزارش بازی

استقلال بازی را تهاجمی آغاز کرد و در دقایق ابتدایی، مهدی قایدی حرکتی را داخل محوطه جریمه شد اما بازیکنان پرسپولیس توپ را از او گرفتند. در این صحنه وحید امیری پای خود را روی پای مهدی قایدی گذاشت که اعتراض آبی‌پوشان را به دنبال داشت. در دقیقه پنج موقعیت دیگری نصیب استقلال شد که شوت مطهری توسط حامد لک دفع شد و در ادامه شوت قایدی در مقابل دروازه خالی به اوت رفت اما داور این موقعیت را آفساید اعلام کرد.

با گذشت دقایق ابتدایی، هر دو تیم روی به بازی خشن آوردند و بازی مداوما با سوت داور مسابقه متوقف شد. در دقیقه ۱۶ استقلال روی کار تیمی و همکاری قایدی و غفوری در داخل محوطه جریمه صاحب فرصت شد اما تعلل بازیکنان آبی‌پوش و رسیدن سرخپوشان، این موقعیت را این تیم گرفت و در نهایت داور ضربه مطهری به سمت دروازه لک را در موقعیت آفساید تشخیص داد.

از ابتدای بازی، داور بارها بازی را به علت خطای هر دو تیم متوقف کرده و در این بین هر دو تیم به طور مکرر با داد و فریاد به تصمیمات داور اعتراض کرده‌اند و این موضوع در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی بیش از هر چیزی به چشم آمده است.

در دقیقه ۲۶، مهدی ترابی با شوت فنی و محکم خود دروازه رشید مظاهری را تهدید کرد که توپ با اختلاف بسیار اندک از بالای دیرک افقی عبور کرد. در دقیقه ۳۰، ارسلان مطهری جواب این شوت را داد که ضربه محکم او دقیقا به جایی رفت که حامد لک قرار داشت. در دقیقه ۳۵، همکاری سرخپوشان روی توپ‌های هوایی، منجر به خلق موقعیت گل توسط مغانلو برای نوراللهی شد که یزدانی زودتر این توپ را دفع کرد. بازی برخلاف سه داربی گذشته که هر یک چهار گل در برداشت، هیچ موقعیت خطرناک صددرصدی برای دو تیم نداشت و در عوض ۲۰ بار بازیکنان دو تیم در نیمه نخست مرتکب خطا شدند!

با آغاز نیمه دوم، ارسال تصادقی یزدانی پشت سر مدافعان پرسپولیس به مهدی قایدی رسید و او در حمله محاصره سرخپوشان و از زاویه بسته، به سمت دروازه حریف شوت زد که ضربه او با دخالت حامد لک برگشت داده شد. در دقیقه ۵۰، برخورد توپ ارسالی از سوی نادری به روی دروازه سرخپوشان به سر فرشاد فرجی برخورد کرد که در این صحنه هم استقلالی‌ها به خطای پنالتی اعتقاد داشتند.

در دقیقه ۵۵، شوت محکم و زمینی شهریار مغانلو به سمت دروازه استقلال با شیرجه مظاهری به صورت ناقص دفع شد و در بازگشت آل‌کثیر دروازه استقلال را گشود و پرسپولیس را پیش انداخت. بعد از گل، پرسپولیس عقب نشست و تلاش استقلال برای خلق موقیت گل، در دقیقه ۶۴، جواب داد ولی دیاباته قدر کار تاکتیکی هم تیمی‌های خود را ندانست و توپ را به آسمان زد.

در حالی که استقلال در جریان بازی توان خلق موقعیت نداشت، در دقیقه ۸۲، ارسال مهدی قایدی از روی نقطه کرنر به روی دروازه، با ضربه ناقص یکی از بازیکنان استقلال همراه بود و در بازگشت مجددا به یزدانی رسید که ضربه سر او از روی خط دروازه پرسپولیس توسط یکی از بازیکنان این تیم دفع شد. در دقیقه ۸۸، باز هم استقلال خطری را روی دروازه پرسپولیس ایجاد کرد اما دیاباته قدر ارسال خوب غفوری را ندانست.

در اواخر مسابقه، تکل محمد نادری رو پای بازیکن پرسپولیس، باعث بالا گرفتن درگیری در مسابقه شد و بازیکنان به سمت همدیگر حمله کردند. بعد از آرام شدن درگیری توسط مربیان و سرپرستان دو تیم، محمدرضا اکبریان به فرشاد فرجی از پرسپولیس و احمد موسوی، بازیکن نیمکت‌نشین استقلال کارت قرمز نشان داد.

 ترکیب پرسپولیس: حامد لک (کارت زرد)، سیامک‌نعمتی (فرشاد فرجی ۴۶)، وحید امیری (کارت زرد)، سید جلال حسینی، محمد حسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی، کمال کامیابی‌نیا (میلاد سرلک ۴۶)، مهدی ترابی، احسان پهلوان، شهریار مغانلو (کارت زرد) (علی شجاعی ۸۲) و عیسی آل کثیر (کارت زرد).

ترکیب استقلال: رشید مظاهری، محمد نادری، محمدحسین مرادمند (شیخ دیاباته ۶۰)، سیاوش یزدانی، عارف غلامی (محمد دانشگر ۹۰)، مسعود ریگی، مهدی مهدی‌پور (داریوش شجاعیان ۸۰)، مهدی قایدی، وریا غفوری، ارسلان مطهری (آرمان رمضانی ۹۰) و هرویه میلیچ (فرشید اسماعیلی ۶۰).

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.