پشتوانه‌سازی با وجود جوانی

جام جم آنلاین: در بحبوحه داستان خطر تعلیق ورزش ایران و استیضاح وزیر ورزش کسی از ادامه روند پشتوانه‌سازی برای فردای تیم ملی رشته تحت مدیریتش خبر می‌دهد که حتی تیم کنونی‌اش در اوج جوانی و افتخار‌آفرینی به سر می‌برد؛ حسین رضازاده، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری!

پشتوانه‌سازی و پرهیز از اتکا به گروهی خاص هشداری است که همواره از سوی کارشناسان و رسانه‌ها به مسئولان ورزش و از جمله مسئولان فدراسیون‌های مختلف گوشزد می‌شود؛ هشداری که برخی فدراسیون‌ها از جمله وزنه‌برداری به لطف توجه به آن و وجود یک رویکرد منطقی، روند افتخارآفرینی معقولی را در سال‌های گذشته سپری کرده‌اند.

حسین رضازاده رییس فدراسیون وزنه‌برداری در‌حاشیه رقابت‌های قهرمانی جوانان کشور در همدان این نوید را به علاقه‌مندان به این رشته داد که فدراسیون ضمن حفظ سرمایه‌های موجود از پشتوانه‌سازی و میدان‌دادن به نوجوانان و جوانان غافل نیست.

چنین رویکردی وقتی اهمیت دوچندان می‌یابد که بدانیم اکنون از ترکیب کنونی تیم ملی وزنه‌برداری تنها سجاد انوشیروانی به لحاظ شرایط سنی شانس کمی برای حضور در المپیک ۲۰۱۶ را دارد و بقیه نفرات از بهداد سلیمی و کیانوش رستمی گرفته تا سعید محمدپور و سهراب مرادی همگی فرصت افتخارآفرینی در یک یا دو المپیک دیگر را دارند.

در این شرایط رویکرد نگاه به پشتوانه‌سازی حسین رضازاده چنانچه اجرایی شود، می‌توان امیدوار بود که حتی در المپیک‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴ هم وزنه‌برداری ایران بدرخشد.

چه خوب است که دیگر فدراسیون‌ها هم بی‌توجه به مسائل حاشیه‌ای خود ساخته‌ای چون خطر تعلیق از سوی مجامع بین‌المللی ورزش و استیضاح وزیر، به فکر حضور پرقدرت و باثبات ورزش تحت مدیریت خود برای المپیک‌ها و بازی‌های آسیایی بعدی باشند؛ راهی که ابتدای آن پشتوانه‌سازی است.

امید توفیقی – گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.