پنج هزار هکتار از اراضی ملی به شهرداری چالوس واگذار شد

۱۳م اسفند ،

به گزارش ایرنا، شهردار چالوس روز سه شنبه در این آیین گفت: در راستای اجرای ماده ۱۴۷ برنامه پنجم توسعه سازمان جنگل ها موظف است اراضی جنگلی جلگه ای که در محدوده قانونی وحریم شهرها قرار دارد با حفظ مالکیت به شهرداری ها واگذار کند.

ˈایوب صالحیˈ افزود: با توجه به قول دولت مبنی بر افتتاح قطعه چهارم آزادراه تهران شمال تا پایان سال، و نبود وجود زیرساختهای موردنیاز به ویژه در بخش گردشگری، واگذاری این میزان از اراضی ملی در راستای ایجاد زیرساختها بوده است.

وی اظهار داشت: سرانه کنونی فضای سبز در چالوس را زیر نیم متر و استاندارد راهفت تا ۱۲ متر اعلام کرد و گفت : این کمبود سرانه با اجرای پارک جنگلی تازه در چالوس رفع خواهد شد.

صالحی یادآور شد: با پیگیری های مسوولان امر هفت هزار هکتار از اراضی ملی به ۲ شهرستان نوشهر و چالوس واگذار شد که پنج هزار هکتار از این مقدار مربوط به چالوس

است.

وی تصریح کرد: برای این میزان از اراضی واگذار شده کتابچه طرح تهیه شده و براساس شرح خدمات و جانمایی که مشاور تعیین می کند، اجرای طرح خواهیم داشت.

شهردار چالوس از تخصیص اعتبار اولیه ۱۵۰ میلیون تومانی برای احداث پارک جنگلی چالوس خبر داد.

استاندار مازندران در این آیین با اشاره به لزوم توسعه فضاهای سبز برای استفاده هر چه بیشتر مردم و مسافران از اداره کل منابع طبیعی و سازمان جنگل ها و مراتع در واگذاری این مقدار اراضی ملی به شهرداری چالوس قدردانی کرد.

ˈسیدعلی اکبر طاهاییˈ افزود: باید با برنامه درست و اصولی نسبت به استفاده بهینه از این فضای واگذار شده اقدام کرد.

وی بر بکارگیری بخش خصوصی کارآمد در اجرای این پروژه تاکید کرد.ک/۲

۶۲۱/۴۰۲

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.