پنج والیبالیست ایرانی در جمع بهترین‌ها

جام جم آنلاین: فرهاد قائمی، سعید معروف، فرهاد ظریف، محمد موسوی و حمزه‌ زرینی در پایان روز دوم رقابت‌های انتخابی المپیک در جمع بهترین‌ها قرار گرفتند.

رقابت‌های انتخابی المپیک لندن در ژاپن در حال برگزاری است و تیم‌ها پس از انجام دو بازی به استراحت می‌پردازند.

در پایان روز دوم برترین‌های هر بخش مشخص شده که بلند قامتان والیبال ایران در بسیاری شاخص‌ها برتر از همتایان خود بوده‌اند.

از نکات جالب توجه درخشش فرهاد قائمی در بخش سرویس، آبشار و امتیازآوری و حتی دریافت اول است.

بهترین سرویس:
فرهاد قائمی با اختلافی زیاد نسبت به سایرین عنوان بهترین سرویس زن را به خود اختصاص داده است. ۹ سرویس بدون دریافت از بازیکن گلستانی تیم ملی ایران او را در صدر قرار داده است قائمی با میانگین ۱٫۱۳ تنها سرویس زننده ای‌ است که میانگین بیش از یک سرویس بدون دریافت (ACE) را در هر ست به دست آورده است. محمد موسوی و امیر غفور هم در رده‌های پنجم و ششم قرار دارند.

بهترین پاسور:
سعید معروف با میانگین ۹٫۲۵ و بدون خطا پیشتاز پاسورهای این رقابت‌هاست. پس از او پاسور‌های ژاپن، چین و صربستان قرار دارند.

امتیازآورترین بازیکن:
حمزه زرینی قدرتی زن تیم ایران پس از ادگار توماس استرالیایی با ۳۵ امتیاز در رده‌ی دوم قرار دارد. فرهاد قائمی و محمد موسوی هم با ۳۰ و ۲۹ و ۲۸ امتیاز در رده‌های پنجم و ششم و هشتم ایستاده‌اند.

بهترین اسپکر:
حمزه زرینی و فرهاد قائمی بهترین عملکرد را در ایران داشته‌اند، اما پس از آبشارزنان ژاپن (دو بازیکن)، صربستان و استرالیا در رده‌های پنجم و ششم قرار گرفته‌اند. درصد موفقیت زرینی ۵۷٫۴۱ و فرهاد قائمی ۵۶٫۷۶ است.

بهترین دفاع روی تور:
محمد موسوی سرعتی زن ایران که در تورنمنت‌های قبلی هم سابقه دریافت عنوان بهترین مدافع را در کارنامه دارد در این رقابت‌ها با هشت دفاع موفق و میانگین یک دفاع در هر ست در رده‌ی سوم قرار گرفته و دو بازیکن استرالیایی را بالاتر از خود می‌بیند.

بهترین توپگیر:
فرهاد ظریف لیبروی تیم ملی با میانگین۱٫۶۳ پس از لیبروی چین استرالیا و ژاپن در رده‌ی چهارم قرار گرفته است.

بهترین دریافت اول:
در حالی که انتظار می‌رود در این قسمت بازیکنان لیبرو که وظیفه‌ی اصلی دریافت اول را بر عهده دارند حضور داشته باشند. فرهاد قائمی ستاره‌ ایران در این رقابت‌ها پس از لیبروی چینی و با اختلافی بسیار اندک در جایگاه دوم ایستاده است! قائمی ۲۶ دریافت عالی و بدون نقص داشته و تنها دو بار مرتکب خطا شده است. لیبروی چینی با ۶۰ درصد دریافت موثر رده‌ی نخست را در اختیار دارد. قائمی با ۵۹٫۴۶ و فرهاد ظریف با ۵۸٫۵۴ در رده‌ی سوم قرار گرفته است.

بهترین لیبرو:
فرهاد ظریف پس از لیبروهای چین و ژاپن با میانگین ۴٫۷۵ در جایگاه سوم ایستاده است.(ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.