پیشینه رئیس‌جمهور منتخب در مجلس در تعامل سازنده میان قوه مقننه و مجریه کارساز است

فروردین ۱۴۰۳

نعمت‌الله توان در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ تعامل میان مجلس و دولت اظهار داشت: وظایف قانون‌گذاری و اجرایی مجلس و دولت در قانون اساسی کاملا مشخص است و همه مسئولان ملزم به رعایت اصول قانون اساسی در کشور می باشند.
وی با اشاره به عدم التزام به قانون در چند سال اخیر از سوی قوه مجریه اظهار داشت: متاسفانه قانون‌گریزی به عنوان یکی از خلاء‌های موجود در سیستم اجرایی کشور مطرح بوده و در این میان شاهد بروز بی‌اخلاقی‌های از سوی دولت بوده‌ایم.

توان با بیان اینکه دولت منتخب با شعار اعتدال‌گرایی و قانون‌مداری پا به عرصه اجرایی گذاشته، گفت: با توجه به سابقه “حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسن روحانی” در مجلس شورای اسلامی و آشنایی وی با نحوه مصوبات و طریقه اجرای آن در کشور، می‌توان به تعامل سازنده میان این دو قوه امیدوار بود.

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین به حوزه تخصصی نمایندگان حزبی در مجلس اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به حضور اعضای شورای مرکزی و دبیران احزاب در مجلس، می‌توان به نقش تاثیر‌گذار تشکل‌های سیاسی در تعامل هر چه بیشتر میان قوه مجریه و مقننه اذعان داشت.

توان تصریح کرد: تشکیل کمیته‌ها و فراکسیون‌های مختلف در حوزه‌های مختلفی همچون مهندسی، پزشک، ورزشی و… از سوی نمایندگان مجلس در پیشبرد اجرای مصوبات از سوی اشخاص عضو در هیات دولت می‌تواند موثر باشد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.