پیاده روی یک کاندیدا وسط استودیو

۱۵خردادماه،

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس، برگزاری دومین مناظره هشت نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری یازدهم که عصر امروز با موضوع فرهنگ و جامعه در سازمان صداوسیما برگزار شد، حاشیه‌هایی داشت که بعضی از آنها در پی می‌آید:

*کار دست صاحبخانه است

جلوی ساختمان معاونت سیما غوغایی است؛ هنوز ورود نامزدها به ساختمان محل مناظره آغاز نشدهکه خبرنگارها و فیلمبردارها برای گرفتن مصاحبه کمین کرده‌اند.

البته در این میان خبری از خبرنگارانروزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها نیست و خبرنگاران شبکه‌های مختلف رسانه ملی با فراغ بال می توانند گزارش های خود را تهیه کنند.؛ این هم نوعی عدالت رسانه‌ای است لابد! گرچه اینجا صداوسیماست و آنها صاحبخانه اما رقابت بین خود آنهاجدی است.

* پراید جلیلی و سکوت روحانی

سعید جلیلی اولین کاندیدایی است که وارد ساختمان صداوسیما می‌شود؛ با همان پراید همیشگی خود و یک راننده که آن هم در ماشین می‌ماند.

غلامعلی حدادعادل هم نفر بعدی است که بعد از پاسخ به سؤالات خبرنگارها وارد ساختمان معاونت صدا‌وسیما می‌شود.

این وسط حسن روحانی که انگار نمی خواهد نقشه‌هایش برای مناظره لو برود، بدون پاسخ به سؤالات خبرنگارها وارد ساختمان می‌شود.

محمدباقر قالیباف، سیدمحمد غرضی، محمدرضا عارف، علی‌اکبر ولایتی و محسن رضایی نیز کاندیداهای بعدی می باشند که پس از پاسخگویی به سؤالاتخبرنگاران صداوسیماییوارد محل برگزاری مناظره می‌شوند.

*بازدیددقیقه نودیعزت‌الله

از طرف صدا‌وسیما هم سهرابی مدیرکل روابط عمومی سازمان و رئیس حوزه ریاست به استقبال کاندیداها می‌آید و آنان را تا ساختمانی که مناظره در آن برگزار می‌شود، همراهی می‌کند.

البته در داخل ساختمان هم فیلمبردارها و عکاسان صداوسیما حضور دارند؛ بسیار دلم می خواهد تا بتوانم کاندیداها را تا داخل استودیو همراهی کنم اما از گیت بازرسی به بعد امکان ورود به داخل ساختمان وجود ندارد و مسئولان حراست که کنار گیت ایستاده‌اند، از ورود سایر اشخاص به داخل مجموعه جلوگیری می‌کنند.

ناچار در همان لابی ساختمان به انتظار می‌مانیم و جریان مناظره را از داخل LCDها پیگیری می‌کنیم؛ در این میان حال و احوال بعضی همراهان کاندیداها نیز دیدنی است.

تلفنهمراهان به‌صورتلاینقطعزنگ می خورد و لابد آخرین پیگیری‌هایی است که از ستادها می‌شودکه می خواهند بدانند در جام جمچه خبر است و شاید هم برای پیگیری باقی ماجراها.

چند دقیقه مانده به حضور کاندیداها، سروکله عزت‌الله ضرغامیبا همراهی علی دارابی معاون سیمای رسانه ملیبرای آخرین کنترل‌ها پیدا می‌شود؛ لابد دل تو دلش نیست که اینبار کاندیداها به شلاق نقد مناظره ننوازند.

باید منتظر باشم تا ببینیم آقا عزت اینباربا چند هزار ساعت کار کارشناسی که مرتضی حیدری مجری مناظرات مطرح کرده،برای کاندیداها چه پخته است؟

*خبرنگارها پیگیرند

مناظره با اجرایحیدری و با حضور نماینده ستاد انتخابات صداوسیما به عنوان عضو کمیسیون تبلیغات انتخابات یازدهم آغاز می‌شود؛ به نظر نمی‌رسد که اینبار مناظره با دفعه قبل تفاوتیکرده باشد.

پرسیدن سؤالات و نقد نامزدها در وقت باقیمانده، گر چه به وقت صحبت‌ها اضافه شدهتا شاید نامزدها وقت بهتری برای پاسخ دادن داشته باشند، گویای این عدم تغییر است؛ گرچه شاید دل همه برای لحظات مفرح بخش پایانیمناظره تنگ شود.

جالب است که هر چه جلوتر می رویم، حوصله همه برای شنیدن حرف نامزدها به سر می رسد؛ بعضی‌ها پراکنده می‌شوند و بقیه نیز سراغ تلفن همراه خود می‌روند؛ به نظر می‌رسد از همه پیگیرتر خبرنگاران رسانه‌ها باشند.

در این میان البته واکنش‌های بعضی کاندیداها همجالب است که می خواهند با حرکات ورزشی از رخوت محیط کم کنند؛ در پایان بخش اولمناظره دیگر هیچ‌کسی حواسش به مناظره نیست و وقتی صحبت از۱۰ دقیقه استراحت ‌شد، یکی از نامزدها برای رفع خستگیزودتر از همه از جای خود بلندشد و به کنار مجری رفت.

وقت تنفس آغاز می گردد و ما همی رویم تا نفسی تازه کنیم.

*آمارگیری نامزدها از استقبال مردم

دور دوم مناظره با پاسخ به سؤالات دو دقیقه‌ای کاندیداها آغار می گردد؛ سؤالات تقریبا کلی است و البته پاسخ‌های دو دقیقه‌ای که به جایی نیز نمی‌رسد!

همه حرف‌های خود را بدون میل و رغبت جلو می برند؛ در این بین بعضی چند ثانیه‌ای بیشتر از قبل صحبت می‌کنند که حیدری با گفتن عباراتی چون متشکرم و وقت شما به پایان رسیده، از ادامه حرف‌های آنها جلوگیری می‌کند.

بالاخره با تمام شدن سخنرانی‌ها، مناظره‌ها به پایان می رسد؛ کم کم سر و کله نامزدها پیدا می گردد. بعضی ها متفکر و بعضی ها خندانند که لابد از کار خودشان راضی بودند و بعضی ها هم به اینکه مناظره بعدی را چگونه طی کنند، می‌اندیشند.

مهم‌ترین مسأله برای همه نامزدها گرفتنآمار استقبال مردم از مناظرهاست؟ بعضی خبرنگارنهم سراغ گرفتن مصاحبه‌ می روند که در این میان حیدری سریع و خندان سراغ ماشین خود می رود که زودتر از همه برود!

*”نه”

خروج کاندیداها که تمام می گردد، دلم می خواهد برومدکور مناظره را ببینم که مأمور مهربان حراست دوباره مانع می گردد و هر چهالتماس می‌کنم عین ماشین فقط می گوید”نه”!

پشیمان می شوم؛ می روم سراغ در خروجی و کارت ملی خود رااز دم حراست تحویل میگیرم… خیابان ولیعصر خلوت است. به این فکرمی کنمکه چقدر از خلوتی خیابان ما ناشی ازتعطیلی امروز و احیاناً چقدرش برای مناظره است؟


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.