پیروی از نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی نخ تسبیح فعالیت‌های اصلاح‌طلبان است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ جمعه ۱۹م آبان ۹۱،

دبیر همایش ملی تبیین طرح مناسک گفت: پیروی از نظام جمهوری اسلامی و قانون‌اساسی نخ تسبیح فعالیت‌های دموکراتیک اصلاح‌طلبان است.

به گزارش تفسیری خبرنگار احزابممتازنیوز، میرزابابا مطهری‌نژاد عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری در همایش‌ملی تبیین طرح مناسک با بیان اینکه استواری یک نظام سیاسی در یک جامعه به توانایی احزاب آن بستگی دارد گفت: احزاب در صورتی می توانند توانمند باشند که از پشتیبانی نهاد مردم برخوردار باشند و توانمندی نهادمند یکباره به وجود نمی‌آید.

دبیر همایش ملی تبیین طرح مناسک ادامه داد: نشستن و منتظر شرایط آرمانی بودن روش فرهیختگان نمی باش و چشم‌به راه بودن و منتظر بودن بدترین کار ممکن است.

وی تصریح نمود:‌ آرمان‌گرایی واقع‌بینانه به اصلاح طلبان می‌گوید که با نگاه به آینده و بدون ابراز پشیمانی از قبل در مسیر گام بردارند.

مطهری‌نژاد تاکید نمود: همهی اتفاقهای سالهای اخیر تایید می‌کنند که مخالفین سیاسی ایدئولوژی اصلاحات برآنند که اصلاح‌طلبان را از صحنه حذف و رقابت میان اصولگرایان را نهادینه نمایند.

دبیر همایش ملی تبیین طرح مناسک با بیان اینکه در چنین شرایطی حضور موثر در صحنه هدفی راهبردی است ادامه داد: امروز شرایطی است که اگر نتوانیم حضور دموکراتیک اصلاح‌طلبان را امکان‌پذیر کنیم نمی‌توانیم به پایداری راه دشوار طی شده امیدوار باشیم.

وی ادامه داد: دو اصل مورد اجماع اصلاح‌طلبان یعنی نظام برخاسته از انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) و میثاق ماندگار ایشان یعنی قانون اساسی و پایبندی به اسلام و قرآن را نمی‌توانیم حفاظت و حراست کنیم.

مطهری‌نژاد ادامه داد: این دو اصل محور و مبنای هر تلاش دموکراتیک و نخ تسبیح اصلاح‌طلبان خواهد بود.

دبیر همایش ملی تبیین طرح مناسک در ادامه ضمن گزارش تفسیریی از چگونگی همایش مجمع نخبگان اصلاح‌طلبان سراسر کشور گفت: حزب مردم‌سالاری زادگاه خود را از مفاهیم بنیادین اصلاحات  اخذ نموده و طی نشست‌های متخصصی در کمیته سیاسی و شورای مرکزی خود با بررسی تجربیات موفق و ناموفق قبل به راهبردی اساسی دست یافته است و آن راهبرد ضرورت اجماع اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی است.

وی افزود:‌ این طرح در اردوی تابستانه حزب مردم‌سالاری در مریوان، مورد بحث قرار گرفت و امروز نیز به منظور تبیین این طرح و استماع نظرات جمعی از اصلاح‌طلبان گرد یکدیگر جمع شده‌ایم.

مطهری‌نژاد اظهار داشت: حضور در ۳۰ گردهمایی از اصلاح‌طلبان در سراسر کشور، ۵ نشست شورای مرکزی، ۲ اردوی فصلی، مذاکره با بیش از ۶۰ شخصیت مرجع اصلاحات از تلاش‌های صورت گرفته برای برگزاری این همایش بوده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.