پیشبینی رشد ۷۵۰ درصدی بازار جهانی گوشی‌های هوشمند ارزان در سال ۲۰۲۲

۱۲ تیرماه ۱۳،

کارشناسان اعلام کردند بازار گوشی‌های هوشمندی که با قیمت بین ۷۵ تا ۱۰۰ دلار فروخته می‌شوند، در سال جاری میلادی رشد ۷۵۰ درصدی را پیش‌ روی خود می‌بیند.
 
 
به گزارش فارس به نقل از ریدرایت، رقابت آیفون و اندروید که این روزها به یکی از خبرهای داغ در همه رسانه‌های خبری تبدیل شده است، گوشی‌های هوشمند را به یک ابزار کاربردی مناسب برای عموم مردم در سراسر جهان تبدیل کرده است و نه تنها این روزها بیش از یک میلیارد نفر از ساکنان کره زمین از این دستگاه استفاده می‌کنند، بلکه قرار است در آینده میلیاردها نفر این محصول را به کار گیرند.
 
 این روزها مقصد بیشتر گوشی‌های هوشمند قاره آمریکا نیست و در مقابل آفریقا، آمریکای جنوبی و آسیا به بزرگترین بازار این محصول تبدیل شده‌اند. این بازارهای بزرگ به گونه‌ای به جلو حرکت می‌کنند که صنعت رایانه‌های شخصی در آن‌ها قوت فراوان گرفته است.
 
مرکز تحقیقاتی IDC بر اساس آخرین بررسی خود پیش‌بینی کرده است که طی سال جاری میلادی بیش از یک میلیارد گوشی هوشمند در سراسر جهان فروخته خواهد شد. این رقم گویای آن است که میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۲ میلادی نسبت به سال قبل آن ۳۳ درصد افزایش میابد و در این میان بازارهای نوظهور قلب این تحول بزرگ محسوب می‌شوند.
 
آنچه که میزان علاقمندی ساکنان بازارهای نوظهور را برای خرید نسل تازه گوشی‌های هوشمند افزایش می‌دهد، کاهش قابل ملاحظه قیمت این محصولات است. طبق گزارش موجود میانگین قیمت ۳۷ درصد از تمام گوشی‌های هوشمندی که در سال ۲۰۱۲ میلادی در سراسر جهان فروخته شدند بدون هرگونه قرارداد مخابراتی کمتر از ۲۵۰ دلار بوده است.
 
کارشناسان همچنین اعلام کردند که بازار گوشی‌های هوشمندی که با قیمت بین ۷۵ تا ۱۰۰ دلار فروخته می‌شوند طی سال جاری میلادی رشد ۷۵۰ درصدی را پیش‌روی خود می‌بیند.
 
لازم به ذکر است که قیمت گوشی‌های هوشمند همچنان رو به کاهش است. مرکز تحقیقاتی IDC در گزارش خود توضیح داده است که میانگین قیمت گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۲ میلادی کاهش ۸ درصدی داشت که گفته می‌شود در سال جاری میلادی نیز از قیمت آن‌ها ۹ درصد کاسته شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.