پیش‌بینی بازدهی ۴۰ درصدی بورس

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

بینا:یک کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه بسیاری از صنایع به سطوح بسیار کم ریسکی رسیده‌اند، گفت: در کلیت بازار ریسک خطرناکی وجود ندارد و پیش‌بینی بازدهی بورس در سال جاری در محدوده ۴۰ درصد متصور است.

به گزارش فارس، جمالی، مدیرعامل تأمین سرمایه امید در نشست صبحانه کاری بازار سرمایه با یادآوری اینکه بازار سرمایه با فراز و نشیب‌هایی همراه بود، اظهارداشت: اخیراً در بازار سرمایه به گونه‌ای تبلیغات شد که گویا هرکس وارد بازار سهام شود حتماً سود خواهد کرد.

وی ادامه داد: در بازار سهام ایران، افزایش جهانی قیمت کالا و نرخ ارز مهمترین عوامل تغییرات صنایع بزرگ بورسی به شمار می‌روند که محصولات پتروشیمی، نفت، فلزات و سیمان از جمله آن است.

جمالی با اشاره به اینکه زمانی می‌توان انتظار بازدهی بسیار خوب از بازار سهام داشت که قیمت پایه جهانی افزایش یابد، گفت: اکنون اقتصاد دنیا از رکود خارج شده و دولت تازه هم با سیاست تازه موجب ایجاد ثبات نسبی در کشور شده است.

وی گفت: پیش‌بینی از چشم‌انداز بازار سهام، رشد همراه با نرخ تورم است و بسیاری از صنایع بزرگ با توجه به تعدیل مثبت خود در آینده، وضعیت مناسبی خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه اکنون بازار فعلی با ثبات و قابل اتکاست، تصریح کرد: در صنعت سیمان افزایش نرخ گاز از ۷۰ به ۱۰۰ تومان پیش‌بینی شده بود و این تعدیل مثبت برای صنعت را فراهم می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه همچنین صنعت پالایشگاهی را مورد اشاره قرار داد و گفت: اکنون صنعت پالایشی پس از افت شدید قیمتی به سطوح ارزنده و بسیار کم ریسکی رسیده‌ است و ریسک خطرناکی در بازار به صورت کلی نمی‌بینیم.

جمالی دربارهٔ چشم‌انداز آینده بازار سرمایه تصریح کرد: بازدهی کلی بازار در آینده با توجه به شرایط پیش رو در محدوده ۴۰ درصد خواهد بود و در این میان به متولیان بازار نیز پیشنهاد می‌شود که برای ۵۰ شرکتی که بیشترین سهام شناور و ارزش بازار را دارند، دامنه نوسان و حجم مبنا را بردارند.

وی در پایان تاکید کرد: در نمادهای حاضر در بورس نیز باید بازارگردان وجود داشته باشد تا در چنین شرایطی نقش‌آفرینی کند؛ اکنون حرکت صندوق توسعه بازار با ماموریت سرمایه‌گذاران در تضاد است و باید هر شرکت به صورت اختصاصی برای خود بازارگردان داشته باشد.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.