پیش بینی بازدهی ۳۰ تا ۴۰ درصدی بورس

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا:بازار سرمایه در حال حاضر ظرفیت خوبی در کلیت خود دارد و می تواند بازدهی مناسبی را در محدوده ۳۰ تا ۴۰ درصدی برای سرمایه گذاران داشته باشد.

به گزارش سنا، مدیر سرمایه گذاری صندوق گنجینه بهمن با بیان این مطلب گفت : این روند منفی در بازار سرمایه نباید سبب ایجاد رفتار هیجانی شود بنابراین باید به جای رفتارهای احساسی به بررسی آثار عوامل مؤثر پرداخت.
بیگلری ادامه داد: باید در بازار سرمایه به دنبال صنایع پرپتانسیل و شرکت های خوب بود و در صورت رسیدن قیمت ها به نقاط جذاب ، سرمایه گذاری کرد.
وی افزود: وقتی ما انتظار رشد ۴۰ درصدی از بازار سرمایه را
در سال داریم ، منطقی نخواهد بود اگر این رشد در ماه اول رخ دهد و باید منتظر بود در بستر زمانی مناسب این اتفاق بیفتد.
این کارشناس بازار به آثار هدفمندی یارانه بر بازار سرمایه اشاره کرد و اظهار داشت: در بازار سرمایه به تدریج این آثار هضم خواهد شد و حتی بعضی از شرکت ها پیش بینی های لازم را در صورت های مالی خود لحاظ کرده ه اند که به نظر می رسد خبرهایی به تدریج به بازار منعکس شود.
مدیر سرمایه گذاری صندوق گنجینه بهمن در مورد وضع بازار سرمایه گفت : بازار سرمایه سال قبل بازدهی بسیار بالایی
داشته است که قاعدتاً بعد از این رشد در سال جاری نمی توان این مقدار رشد را برای بازار سرمایه متصور بود ، رفتار سهامداران در امسال نیاز به اصلاح دارد چرا که دید بلندمدت در سال جاری می تواند به بازدهی ختم شود و این در حالی است که روند کلی در بازار سرمایه امسال نوسانی و رو به صعود خواهد بود.
وی افزود : راهبرد دولت این است که رونق نسبی در اکثر بازارها به وجود آورد و بازار سرمایه و بازار مسکن می تواند مورد توجه قرار گیرد اما به نظر می رسد بازار دلار و طلا کشش لازم را در سال جاری نداشته باشد چون عوامل دیگری همچون نرخ های جهانی و شرایط بین المللی بر آنها تأثیر می گذارد.
مهدی بیگلری با اشاره به ریسک سیستماتیک بالا در کشور افزود: دولت باید زمانی که می خواهد ثبات اقتصادی را به وجود آورد قوانین مناسبی را در جهت کمک به ایجاد ثبات به تصویب برساند تا صنایع و شرکت ها با برنامه ریزی های بلندمدتی به فعالیت بپردازد.
وی ادامه داد: اجرای طرح هدفمندی یارانه ها در ابتدا می تواند به بازار شوک وارد کند و واکنش منفی و کاهشی را در بازار سرمایه به همراه آورد اما به سبب ایجاد یک تورم نسبی که این قانون ایجاد خواهد کرد ، می تواند عامل رشد سود شرکت های صنایع مختلف در بازار سرمایه شود ، البته این در صورتی است که یارانه بخش تولید به آنها پرداخت شود.
بیگلری با اشاره به سیاست دولت برای کنترل تورم اظهار داشت: دولت قصد ندارد برای جبران هزینه های خود اقدام به چاپ اسکناس و افزایش پول در جامعه کند ، چرا که هدفمندی خود می تواند سبب یک گردش پولی در بازارها شود و رونق نسبی را به وجود آورد و در مجموع در سال جاری وضع اقتصادی همچنان از رکود نسبی رنج می برد که از انتهای سال انتظار می رود نشانه های رونق ظاهر شود ، بنابر این سال ۹۴ می تواند سال خوبی به جهت رونق بازارها باشد.
کارشناس بازار سرمایه در باره بازدهی مورد انتظار در سال ۹۳ اظهار داشت: با توجه به بالا بودن ریسک سیستماتیک در کشور باید بازدهی بازاری همچون بازار سرمایه در محدوده ای باشد که سرمایه گذار را به سمت خود جذب کند ، بنا بر این با توجه به تورم موجود در جامعه بازدهی بالای ۳۰ تا ۴۰ درصدی در بازار سرمایه انتظار معقولیاست و بازارهای رقیب بازار سرمایه نیز بسیار جذاب نیست ، بنابر این اگر در بازار سرمایه بر مبنای تحلیل و پرهیز از رفتارهای هیجانی عمل شود و در این روندهای منفی سهم های با نسبت قیمت بر درآمد پایین در صنایع پرپتانسیل همچون صنعت بانکداری، دارویی، فلزات اساسی و پتروشیمی و سیمان شناسایی شود ؛می تواند بازدهی مناسب تر و بیشتری هم ایجاد کند.
وی افزود: خرید سهام شرکت های بنیادین با قیمت های مناسب می تواند بازدهی معقولی داشته باشد ، در غیر این صورت به سهامداران تازه وارد پیشنهاد می کنیم از صندوق های سرمایه گذاری برای ورود به این بازار استفاده کنند تا از تجربه مدیریت و کارشناسان آنها بهره مند شوند.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.