پیش بینی کیتکو از قیمت طلا در هفته جاری

به گزارش اقتصاد آنلاین، طرفداران افزایش قیمت در هفته آینده معتقد هستند که بازار در حال تلاش برای آزمایش محدوده معاملاتی اخیر با قیمت بالاتر همراه با حرکت به سمت ۱۶۲۵ دلار و ۱۶۳۰ دلار در هر اونس می باشد. در کل، ۵۷٫۱ درصد اعتقاد به افزایش قیمت طلا دارند در حالی که ۱۹٫۱ درصد انتظار کاهش قیمت را دارند و ۲۳٫۸ درصد معتفدند بازار ثابت خواهد بود.

اقتصاد آنلاین/گروه طلا و ارز:

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از کیتکو، از آنجایی که قیمت طلا در بازار در روز جمعه به بالاتر از ۱۶۰۰ دلار در هر اونس رسید، و با کنار گذاشتن کاهش قیمت فلز زرد در ابتدای هفته گذشته بعد از اینکه بانک های مرکزی سیاست پولی را تغییر ندادند، براساس نظرات کارشناسان شرکت کننده در این آمارگیری؛ انتظار افزایش قیمت طلا در هفته آتی نیز وجود دارد.

۲۱ نفر در این آمارگیری شرکت کردند. این افراد شامل معامله گران شمش طلا، بانک های سرمایه گذاری، مدیران پولی و تحلیل گران فنی هستند. از این بین ۱۲ نفر انتظار افزایش قیمت را دارند، ۴ نفر اعتقاد به کاهش قیمت ها دارند و ۵ نفر پیش بینی می کنند که قیمت ها تغییری نخواهد کرد یا نوسان خیلی کمی خواهد داشت. با این حساب، ۵۷٫۱ درصد اعتقاد به افزایش قیمت طلا دارند در حالی که ۱۹٫۱ درصد انتظار کاهش قیمت را دارند و ۲۳٫۸ درصد از این افراد هیچ گونه تغییری را در بازار پیش بینی نمی کنند.

 به گزارش اقتصاد آنلاین، طرفداران افزایش قیمت در هفته آینده معتقد هستند که بازار در حال تلاش برای آزمایش محدوده معاملاتی اخیر با قیمت بالاتر همراه با حرکت به سمت ۱۶۲۵ دلار و ۱۶۳۰ دلار در هر اونس می باشد. به دلیل تصمیمات بانک فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی اروپا، اکثر عاملان بازار نگاهی به ماه سپتامبر دارند و منتظر اجرای برنامه های محرک بازار توسط بانک های مرکزی هستند.کارلوس پرز، کارگزار فلزات گرانبها، معتقد است که ” با وجود سکوت بانک های مرکزی در این هفته، باید برای ایجاد انگیزش در اقتصادها و غلبه بر مشکلات بدهی کاری انجام داد”.

 به گزارش اقتصاد آنلاین، طرفداران کاهش قیمت اعتقاد دارند که انفعال بانک های مرکزی در این هفته باعث کاهش قیمت های طلا می شود و برای بهبود بازار طلا نیاز به اجرای سیاست تسهیل کمی داریم.ایرا اپستن، مدیر یک شرکت مدیریت دارایی معتقد است که ” بدون تلاش برای ایجاد انگیزه های اقتصادی در اروپا، ارزش دلار افزایش خواهد یافت و باعث ایجاد فشار بر روی فروش در بازار طلا خواهد شد. به محض اینکه بانک مرکزی اروپا به واقع اقدام به اجرای یک سیاست کند، طلا از حمایت برخوردار خواهد شد و قیمت آن افزایش خواهد یافت”.

طرفداران ثبات قیمت طلا معتقد هستند که طلا هم اکنون بیشترین نوسانات ممکن را تجربه کرده است و شواهد کمی برای خارج کردن طلا از این محدوده وجود دارد.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.