چرا استفاده از ایمیل خارجی ممنوع شد؟

معاون وزیر ICT درباره این که در میان ای‌میل‌های داخلی برخی از آنها اطلاعات متعددی را از کاربران می‌خواهند، گفت: این موضوع را به اطلاع سرویس‌دهندگان ای‌میل رسانده‌ایم و از آنها خواسته‌ایم که تا آنجایی که می‌‌توانند حجم اطلاعات خواسته‌شده از کاربر را به حداقل برسانند تا میزان امنیت این شبکه افزایش یابد.
علی حکیم‌جوادی با ارایه توضیحاتی درباره‌ی ای‌میل‌های ایرانی اظهار کرد: اکنون تعدادی از ای‌میل‌ها در سایت iran.ir معرفی شده است و برای راه‌اندازی برخی دیگر در حال جمع‌آوری اطلاعات هستیم تا شرکت‌هایی که قابلیت ارائه‌ی این سرویس را دارند، به زودی فعالیت خود را آغاز کنند.
رییس سازمان ملی فن‌آوری اطلاعات در عین حال اظهار امیدواری کرد که در آینده‌ی نزدیک شاهد بهره‌گیری از ساده‌ترین شیوه‌ها برای ثبت ای‌میل‌های داخلی باشیم.
اما معاون وزیر ICT در پایان صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال ایسنا که آیا ممکن است برای حفظ بیش‌تر اطلاعات پس از راه‌اندازی ای‌میل‌های داخلی، ای‌میل‌هایی که از خارج از کشور میزبانی می‌شوند، مسدود شوند، توضیح داد: در حال حاضر تاکید ما برای استفاده از ای‌میل‌های ایرانی بیش‌تر به سیستم بانکی و بخش دولتی مربوط می‌شود.
به گزارش ایسنا او تصریح کرد: در این زمینه ما تاکید جدی داریم که حتما از شبکه‌ی داخلی استفاده شود. این موضوع هم خواست کشور ما نیست و اکنون بسیاری از کشور‌های دنیا از این روش پیروی می‌کنند تا اطلاعات آن‌ها به شیوه‌ی مطمئن‌تری جابه‌جا شده و برداشت نادرستی از آنها صورت نگیرد.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.