چرا نمک‌ بر زخم خبرنگاران می‌پاشید؟

سیدنظام‌الدین موسوی در گفتگو با «جوان‌آنلاین»:

چرا نمک‌ بر زخم خبرنگاران می‌پاشید؟

 

یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ساعت ۱۵:۲۹

وی با اشاره به اینکه معاون مطبوعاتی ارشاد متولی حقوق خبرنگاران است، اظهارداشت: متاسفانه طی ماه‌های اخیر برخوردهای بدی با خبرنگاران صورت گرفته است که یک نمونه آن نحوه پرداخت هدیه ریاست‌جمهوری به شکل بسیار تحقیرآمیزی به خبرنگاران بود. 

موسوی یادآورشد: متاسفانه در جریان پرداخت این هدایا نیز چندین ماه به خبرنگاران وعده‌های سرخرمن دادند و نهایتا اهدای آن را به روزهای آخر سال گذشته موکول کردند که به شکل بسیار تحقیرآمیزی از خبرنگاران خواستند که بیایند و در صف‌های طولانی قرار بگیرند و هدیه خود را دریافت کنند اما بدتر از آن این بود که بسیاری از این کارت‌ها هنوز شارژ نشده بود و این مسئله توهین مسلم به قشر رسانه‌ای کشور بود. 

مدیرعامل خبرگزاری فارس با تاکید بر اینکه معاون مطبوعاتی ارشاد باید از اهالی رسانه حمایت کند، افزود: متاسفانه علاوه بر این اتفاق تحقیرآمیز، معاون مطبوعاتی ارشاد به جای کمک به خبرنگاران در جهت معکوس عمل کرد که نمونه دیگر آن اجبار خبرگزاری‌ها به درج منبع خبر بود که به نظر می‌رسد از کانال ارشاد به هیات دولت رفت و به تصویب رسید. 

به گفته وی، در حال حاضر نیز معاون مطبوعاتی ارشاد با لحنی تند و تحقیر‌آمیز گفته‌ است که هر کسی بیکار شود، خبرنگار می‌شود، که این نوع ادبیات در شان این معاونت نیست زیرا خبرنگار جزء قشر فرهیخته و زحمت‌کش است و هرکسی نمی‌تواند بیاید و خبرنگار شود؛ اینکه بگویند هرکسی بیکار می‌شود به خبرنگاری روی می‌آورد، توهین مسلم به جامعه خبری کشور است. 

موسوی با طرح این سوال که باید دید معاونت مطبوعاتی ارشاد چه کار مفیدی برای خبرنگاران انجام داده است، تصریح کرد: صحبت‌های محمدزاده نوعی فرار به جلو است و باید گفت شما که حداقل کاری برای جامعه خبری نمی‌کنید چرا دیگر نمک‌ بر زخم خبرنگاران می‌پاشید و اینگونه سخن به زبان می‌رانید؟!


جوان آنلاین – آخرین عناوین اجتماعی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.