چطور از شر بوی بد پا خلاص شویم؟

اگر چه پوشیدن جوراب ممکن است خیلی مد نباشد اما وقتی جوراب نمی پوشید هیچ چیزی برای جذب کردن عرقی که بطور طبیعی توسط پاهای شما ایجاد می شود ، وجود ندارد

هیچ چیزی نمی تواند مثل بوی بد ، یک قرار ملاقات مهم و یا یک جفت کفش عالی و خوب را خراب کند. وقتی که بوی بد از یک جا شروع می شود همه جای کفشتان را فرار می گیرد و خلاص شدن از شر آن خیلی سخت است زیرا حتی بهترین کفشها هم جای تاریک و فوق العاده مناسبی برای رشد و تولید مثل باکتریهای ایجاد کننده بو هستند. شما نمی توانید کاملا” این بوی بد را برطرف کنید اما می تواند آن را کنترل کنید بنا براین قبل از اینکه کفشهایتان بو بگیرد این راه حل ها را امتحان کنید تا وقتی به جایی دعوت شدید که میزبان از شما درخواست کرد کفشهایتان را دربیاورید ، بتوانید با خیال راحت و با اعتماد به نفس این کار را انجام دهید.

سعی کنید پاهایتان را خشک نگه دارید
یک متخصص پوست با نام دکتر ربکا بکست می گوید:” بهترین راه برا ی جلوگیری از بو گرفتن پاها ، خشک نگه داشتن آنهاست. بعد از دوش گرفتن، پاهایتان مخصوصا” بین انگشتهایتان را با حوله خشک کنید و به پودر ضد بو آغشته کنید . این پودر ها قارچهای ایجاد کننده بو را دفع می کنند و علاوه بر این باعث می شوند پاهایتان خشک بمانند.

تا آنجایی که امکان دارد جوراب بپوشید
اگر چه پوشیدن جوراب ممکن است خیلی مد نباشد اما وقتی جوراب نمی پوشید هیچ چیزی برای جذب کردن عرقی که بطور طبیعی توسط پاهای شما ایجاد می شود ، وجود ندارد و در نتیجه این عرقها در لابه لای انگشتان شما و داخل کفشهایتان باقی می مانند و محبوس می شوند که در نهایت منجر به بو گرفتن پاها و کفشهایتان می شوند. بنا بر این اگر قصد دارید کفشتان را بدون جوراب بپوشید به زیر پاها و بین انگشتانتان اسپری ضد عرق بزنید.

کفشهایتان را آماده کنید
قبل و بعد از پوشیدن کفش ، مقداری پودر بچه و یا پودر جذب کننده بو داخل آنها بپاشید .علاوه بر این هر چند وقت یکبار کفشهایتان را از کمد تاریک و مرطوبتان خارج کنید زیرا کفشهای شما هم مانند سگها به هوای آزاد احتیاج دارند.

چه موقع به پزشک مراجعه کنید
اگر هنوز هم عرق و بوی بد پاهای شما غیر قابل کنترل است با متخصص پوستتان مشورت کنید و از او بخواهید که برای کاهش میزان تعرق پاهایتان نسخه ای تجویز کند.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.