چند توصیه برای رفع عطش

جام جم آنلاین: خوانندگان می‌توانند با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۰۷۰۶ پرسش‌های خود را در موارد مختلف مطرح کرده و در برنامه زنده «دکتر سلام» که هر روز ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه از شبکه آموزش پخش می‌شود، پاسخ خود را دریافت کنند.

امروز دکتر صالحی، داروساز، متخصص گیاهان دارویی ـ استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران به پرسش ما پاسخ می‌دهد.

چند راه برای مقابله با عطش وجود دارد. استفاده از گیاهان بهترین تجویز برای پیشگیری از این مساله است. یکی از گیاهانی که می‌تواند با گرمازدگی و عطش مقابله کند، خاکشیر است.

خاکشیر با آب و گاهی قند کم، شربت مناسبی محسوب می‌شود. معمولا لعابی که روی خاکشیر است ده تا ۱۵ برابر آب را جذب و به بدن منتقل می‌کند.

از دیگر گیاهان، تخم شربتی یا همان تخم دانه ریحان است که نحوه استفاده و مصرف آن مانند خاکشیر است.

سومین گیاه مناسب، مرزه است. گیاه مرزه برای تأمین نیاز افرادی که تعریق زیاد دارند، مفید واقع می‌شود.

مرزه مقداری تند و تیز است و معمولا نسبت به دیگر گیاهان کمتر استفاده می‌شود. این گیاه معمولا در سبزی خوردن یا به صورت خشک در غذا به کار رود.

گیاه بعدی که می‌توان به آن اشاره کرد، لیمو است. آب لیمو بهترین شربت برای رفع عطش و گرمازدگی است و در فصول گرم بسیار نوشیده می‌شود.

لازم است بدانید آب لیمو را به تنهایی استفاده نکنید، زیرا به مینای دندان آسیب می‌رساند و بهترین راه این است که آن را با آب رقیق کنید و بنوشید.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.