چند توصیه بهداشتی برای پیشگیری از زگیل

هر روز یک جفت جوراب تمیز بپوشید و در صورت امکان حداقل با تهیه دو جفت کفش هر روز کفش‌های خود را تعویض کنید و از پوشیدن یک جفت کفش برای چند روز متوالی خودداری کنید.

«زگیل‌های پلانتار» که به ویژه در پاها ایجاد می‌شوند معمولا عامل ویروس دارند و می‌توانند کاملا دردناک باشند.

به گزارش ایسنا، متخصصان پوست می‌گویند به نظر می‌رسد که احتمال بروز این زگیل‌ها در کودکان و نوجوانان شایع‌تر از بزرگسالان است. هر چند زگیل‌های پلانتار، مشابه زگیل‌های شایع هستند اما به دلیل اینکه دائما تحت فشار ناشی از وزن بدن هستند در داخل پوست رشد می‌کنند.

به گزارش سایت هلت نیوز، گروهی از زگیل‌های پلانتار که به هم متصل می‌شوند زگیل‌های موزائیکی نام دارند. ویروسی که منجر به بروز زگیل‌های پلانتار می‌شوند معمولا در اثر پابرهنه راه رفتن بر روی سطوح آلوده مثلا در رختکن‌ها و استخرهای شنا به پوست بدن راه پیدا می‌کند.

کارشناسان انجمن پزشکی بهداشت پا در آمریکا چند توصیه بهداشتی ضروری برای پیشگیری از بروز زگیل به ویژه زگیل‌های پلانتار ارائه کرده‌اند که به قرار زیر است:

– به جز مواقعی که روی شن‌های ساحل قدم می‌زنید هرگز و در هیچ مکان دیگری پابرهنه راه نروید.

– هر روز یک جفت جوراب تمیز بپوشید و در صورت امکان حداقل با تهیه دو جفت کفش هر روز کفش‌های خود را تعویض کنید و از پوشیدن یک جفت کفش برای چند روز متوالی خودداری کنید.

– مطمئن شوید که پاهایتان همیشه خشک و تمیز باشند.

– بهداشت و تمیزی پاهای کودکان خود را دائم کنترل کنید.

– هرگز با دست‌ زگیل‌های روی بدن اشخاص دیگر و یا زگیل‌های روی پوست بدن خودتان را لمس نکنید چون ممکن است ویروس به سایر نقاط بدنتان منتقل شود.

– اگر متوجه رشد غیرمعمول بافت پوست در قسمتی از بدن خود شدید، در اسرع وقت برای تشخیص و کنترل به موقع مشکل احتمالی پوستی، مشاوره پزشکی بگیرید.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.