چند نرمش ساده برای حفظ سلامت گردن

روزانه با چند نرمش ساده می توانید استراحت و سلامت گردن خود را تأمین کنید.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمانممتازنیوز، این نرمش ها می توانند عضلات گردن شما را انعطاف پذیر و قوی کنند.

حرکت از جلو به پشت

 سر خود را به آرامی به عقب ببرید تا حدی که بتوانید بالا را ببینید.یک دقیقه در این حالت باقی مانده و به آرامی به سمت جلو بازگردید.این نرمش را روزانه ۳ بار و هر بار ۵ تا ۱۰ بار تکرار کنید.

حرکت گردن به طرفین

سر خود را مستقیم نگه داشته و به آرامی به یک سمت حرکت دهید.سر را تا حدی خم  نکنید که گوشتان با شانه تماس داشته باشد.یک دقیقه در این حالت بمانید.سر خود را به آرامی به موقعیت وسط برگردانید.همین کار را به سمت شانه مخالف انجام دهید.روزانه ۳ بار و هر مرتبه ۵ تا ۱۰ بار تکرار کنید.

 چرخاندن سر به طرفین

به آرامی سر خود را تا جایی که می توانید بچرخانید.یک دقیقه مکث کنید.به حالت وسط برگردید.سر را به سمت مخالف بچرخانید.این نرمش را ۵ تا ۱۰ بار، ۳ بار در روز انجام دهید.

 فشار به طرفین

 دست خود را روی یک طرف از سر خود قرار داده و دست  و سر را در جهات مخالف فشار دهید.از دست خود برای جلوگیری از حرکت سر هنگامی که سعی می کنید گوش خود را به شانه برسانید استفاده کنید.تا ۵ شمارش در این حالت بمانید.استراحت کرده و همین نرمش را به سمت مخالف انجام دهید.۳ بار در روز ۵ تا ۱۰ بار این نرمش را تکرار کنید.

 فشار به جلو

 دو دست خود را بر خلاف پیشانی قرار دهید و پیشانی را به جلو فشار دهید، هم زمان با فشار دست از حرکت پیشانی به سمت جلو ممانعت کنید.تا ۵ بشمارید.استراحت کنید این نرمش را نیز ۳ بار با ۵ تا ۱۰ تکرار انجام دهید.

 فشار به پشت

 دو دست خود را پشت سر قفل کنید.تلاش کنید سر خود را به سمت عقب برگردانید.با فشار دست مانع از حرکت سر به عقب شوید.چانه به سینه نرسد.تا ۵ بشمارید.استراحت کنید.۳ بار انجام دادن این نرمش، ۵ تا ۱۰ تکرار توصیه می شود./ع ل


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. مهرزاد فردی:

    سلام بسیار عالی هست

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.