چه خبر از نشست دوستان سوریه؟

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا گفت : برای رویارویی قوی تر با رژیم سوریه و کمک به مخالفان اسد ، هیئت هماهنگی تشکیل می دهیم.

 کلینتون پس از نشست به اصلاح دوستان سوریه در حالی که داود اوغلو را به همراه داشت ، با حضور در جمع خبرنگاران گفت ما هنوز موفق نشدیم در سطح بین المللی کاری از پیش ببریم و این اوضاع تداوم نخواهد داشت اما پس از هماهنگی گروه های مخالف و شکست طرح عنان ، موضوع سوریه را به شورای امنیت خواهیم برد.
وی افزود به وضوح می بینیم که خشونت در سوریه همچنان ادامه دارد و رفته رفته تشدید می شود و در این باره باید به کشورهای جهان پیامی قاطعانه و صریح بدهیم.
کلینتون نامی از ایران و روسیه نبرد اما گفت به کشورهایی هم که به صورت فعال در این زمینه همکاری ندارند و از رژیم اسد حمایت می کنند باید بگویم که این موضع آینده مطلوبی نخواهد داشت.
وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد ما باید تلاش بیشتری داشته باشیم و با گروه های مخالف در سوریه تماس بگیریم و برای قانع کردن آنان درباره مفید بودن اجرای طرح های ما تلاش کنیم.
کلینتون تصریح کرد مخالفانی در سوریه هستند که نمی توانند برای شرکت در نشست ها و گفتگوها به خارج بیایند و ما باید در این روند به آن ها کمک کنیم و گروه های مخالف را کنار هم بیاوریم.
وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد ما باید از طرح عنان برای آخرین بار حمایت کنیم تا در صورت عدم موفقفیت آن ، دلیل قانع کننده ای برای شورای امنیت داشته باشیم.

۲۶۱۴۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.