چه موادی در یخچال بگذاریم که جایگزین بوگیر شود؟

۰۳م آذر ،

ادغام بوی مواد غذایی مختلف (و بعضا فاسدشده) با یکدیگر، یخچال و فریزر را به محیطی نامطبوع و غیرقابل تحمل تبدیل می‌کند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛  بوی بد یخچال می تواند دلایل مختلفی مانند خرابی یخچال یا بسیار ماندن غذاهای مختلف در داخل آن داشته باشد. بهتر است که برای رفع آن هر چه سریع تر اقدام کنید. چرا که ممکن است غذاهای سالم شما را نیز خراب کند.

برای اینکه از باز کردن در یخچال لذت ببرید به نکات زیر توجه کنید:

– یک تکه پنبه توپی را به وانیل آغشته کرده و روی یکی از طبقات یخچال قرار دهید. پنبه به عنوان دئودورانت عمل کرده، یخچال بوی خوش و تازه‌ای خواهد گرفت.

– می توانید یک تکه ذغال را در یک پارچه توری بپیچید و در یک گوشه از یخچال و فریزر بگذارید بماند این روش بسیار موثر تر از هرنوع بوگیر یخچال است که در مغازه ها می فروشند و این تکه ذغال می تواند سالها در یک گوشه از یخچال شما بماند و خاصیت بوگیری خود را از دست ندهد.

بوگیرهای طبیعی یخچال کدامند!

۱-آب گوجه فرنگی: پس از دور ریختن غذاهایی که بر اثر فاسد شدن بو ایجاد کرده است، ابتدا قسمت داخل یخچال را با اسفنج یا پارچه آغشته به آب گوجه رقیق نشده خوب تمیز کنید، سپس با آب ولرم آن را تمیز و خشک کنید.اگر بو برطرف نشد، این کار را با آب گوجه یا سرکه تکرار کنید.

۲- اسانس وانیل: یکی از بهترین بوگیرهایی که میتوانید از آن استفاده کنید اسانس وانیل است. برای اینکه بتوانید از آن به بهترین روش استفاده کنید باید مقداری پنبه را به اسانس وانیل آغشته کنید و آن را در گوشه ای از یخچال قرار دهید.

۳- لیمو: یکی دیگر از بهترین بوگیرها لیمو است. بعد از اینکه غذاهای بودار را از یخچال خارج کردید بهتر است تا یک لیمو را برش زده و داخل یخچال قرار دهید. همچنین می توانید یک پارچه را به آب لیمو آغشته کنید و آن را چند ساعتی داخل یخچال قرار دهید.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.