چگونه با حس حسادت مبارزه کنیم

۰۳م آذر ،

مجله اینترنتی برترین ها

  اگر دوستان خود را از بین اشخاص شاد و موفق انتخاب کرده اید، طبیعی است که گاهی از خودتان بپرسید آیا به اندازه آنها موفق و خوشبخت میباشید یا نه. اشخاص، به خصوص خانم ها به طور غریزی خود را با دوستانشان مقایسه می کنند. وقتی یکی از دوستان از نظر ظاهر، شغل، خانواده و غیره برتری داشته باشد، میزان خاصی از حسادت طبیعی است. ولی رقابت ممکن است سبب سرد شدن رابطه یا حتی قطع آن گردد. اولین گام برای مبارزه با حسادت این است که آن را بپذیریم. اگر بپذیریم که دچار حسادت هستیم می توانیم  به دنبال راهکارهایی برای غلبه بر عواقب ناگوار آن باشیم. اگر نمی دانید چگونه با حس رقابت خود مبارزه کنید، این راه حل ها را امتحان کنید.


چگونه با حس حسادت مبارزه کنیم

خانه بزرگتر

مشکل: خانه شما از خانه دوستتان کوچکتر است.

راه حل: اگر داشتن خانه بزرگتر جزو اولویت های شما است، رسیدن به آن غیرممکن نیست. شما می توانید خانه ای بزرگتر در محله ای ارزان تر داشته باشید. هرچند سببی وجود ندارد که خانه خود را با خانه دیگران مقایسه کنید. به همه معایب داشتن یک خانه بزرگ فکر کنید. هزینه نگهداری یک خانه بزرگ بیشتر است و تمیز کردن آن سخت تر. مهم این است که در هر خانه ای که میباشید احساس راحتی و آرامش کنید.


چگونه با حس حسادت مبارزه کنیم

بچه های دوست داشتنی

مشکل: دوستتان کودکی مودب و دوست داشتنی دارد ولی شما هنوز فرزندی ندارید یا کودکتان به اندازه کودک او مودب نیست.

راه حل: هم به مزایای مادر بودن فکر کنید و هم به معایب آن. اگر بچه ندارید از آزادی خود استفاده کنید. با همسرتان به سفر یا گردش بروید یا از دوره های آموزشی و ورزش لذت ببرید. اگر بچه هایتان را با بچه او مقایسه می کنید، ضرب المثل “مرغ همسایه غاز است” را فراموش نکنید. سعی کنید تمرکزتان بر دوستی با او باشد نه بر خانواده او، به طور مثال ترتیبی بدهید که بتوانید بدون بچه ها در کنار هم باشید.


چگونه با حس حسادت مبارزه کنیم

شغل بهتر

مشکل: دوستتان شغل ایده آل خود را دارد ولی شغل شما چیزی نیست که می خواهید.

راه حل: همه ما در طول زندگی حرفه ای خود با فراز و نشیب های بسیاری روبرو هستیم. فراموش نکنید که موفقیت دوستتان ممکن است موقتی  و یا ذهنیت شما نسبت به شغل او غلط باشد: شاید او برای داشتن درآمد بسیار سختی و فشار بسیاری را تحمل می کند و ساعات کاری طولانی و خسته کننده ای دارد، شاید عنوان شغل او خوب و دهن پر کن ولی مسئولیت هایش دشوار و پر از استرس باشد. 

به جای حسادت بهتر است از دوستتان مشاوره بگیرید یا به او به چشم یک الگو نگاه کنید. از او راز موفقیتش را بپرسید و آنها را به کار بگیرید.

سلیقه بهتر

مشکل: دوستتان همیشه شیک پوش و خوش لباس است ولی سلیقه شما به پای او نمی رسد.

راه حل: شاید وسوسه شوید که بروید و لباس هایی مثل لباس های او بخرید ولی یادتان باشد خریدن همان کیف پول یا همان کفش ها رضایت شما را فراهم نخواهد کرد پس بهتر است مطابق با سلیقه خودتان عمل کنید. حتی اگر توان خرید وسائل گرانقیمت را ندارید، مطمئن باشید چیزهای شیک ولی ارزانی هم وجود دارند که می توانند شما را راضی و خوشحال کنند. این را هم به یاد داشته باشید که هرکسی سلیقه ای دارد. هیچ گاه سلیقه خودتان را دست کم نگیرید.

فیزیک بهتر

مشکل: اندام زیبای دوستتان را با اندام خود مقایسه می کنید.

راه حل: کاملا طبیعی است که شکل بدنتان را با دوستان و یا حتی با اشخاص مشهور مقایسه کنید، ولی وقتی در مورد وزن صحبت می کنیم چیزی به نام رقابت سالم وجود ندارد. در نظر داشته باشید که فیزیک هرکس تنها به او متعلق است. بر قسمت هایی از بدنتان تمرکز کنید که دوستشان دارید و طوری لباس بپوشید که بر آن قسمت ها تاکید بیشتری شود. در عین حال رژیم غذایی مناسب یا ورزش را آغاز کنید تا نسبت به بدنتان حس بهتری داشته و بر احساس حسادت خود چیزه شوید.


چگونه با حس حسادت مبارزه کنیم

مخارج بیشتر

مشکل: مجبورید صرفه جویی کنید در حالی که دوستتان در پول غلت می زند.

راه حل: این یکی از بدترین حس هاییست که به سراغ انسان ها می آید. تفاوت درآمد اشخاص سبب تفاوت سبک زندگی آنها می گردد. به جای فکر کردن به کارهایی که نمی توانید انجامشان دهید، فعالیت های گروهی ترتیب دهید که  هزینه بسیاری لازم ندارند مثل پیاده روی یا پیک نیک. اگر قناعت را یاد بگیریم و پا را از گلیم خود فراتر نگذاریم کم کم احساس رضایت و خوشبختی خواهیم کرد. برای اینکه هرچه بیشتر از احساس حسادت و رقابت در امان باشید به دوستان بگویید که دوست ندارید راجع به موضوعاتی مثل درآمد یا مخارج صحبت کنید. اگر آنها بدون توجه به احساس شما، به پول خود فخر می فروشند از خود بپرسید که اصلا دوستان خوبی برای شما می باشند یا نه.


چگونه با حس حسادت مبارزه کنیم
همسر مهربان تر
مشکل: همسر دوستتان مهربان تر و با ملاحظه تر از همسر شما است.

راه حل: آنچه را سبب موفقیت ازدواج دوستتان شده است پیدا کنید و از آن برای تقویت زندگی خود بهره ببرید. اگر شوهر او رمانیتک و مهربان است از خود بپرسید که او چه کارهایی را انجام می دهد که همسر شما انجام نمی دهد. اگر همسر دوستتان در کارهای خانه به او کمک می کند یا همسرش را مورد ستایش کلامی قرار می دهد به همسرتان بفهمانید که خواهان چنین رفتارهایی میباشید( البته مراقب باشید به او نگویید که به دوستتان حسادت می کنید). به خود یادآوری کنید که هرگز نمی دانید پشت درهای بسته خانه دوستتان چه می گذرد. شاید همسر او آنقدرها که به نظر می رسد خوب و ایده آل نباشد. اشخاص غالبا مشکلات زندگی خصوصی خود را پنهان نگه می دارند.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.