چگونه یک ضد آفتاب مناسب انتخاب کنیم؟

اکثر ما می‌دانیم که در روزهای آفتابی به ویژه در فصل تابستان قبل از خارج شدن از ساختمان باید با استفاده از کرم ضدآفتاب از پوست خود محافظت کنیم اما نکته مهم دیگری که باید از آن مطلع باشیم، انتخاب ضدآفتاب مناسب و کاربرد صحیح آن است.

به گزارش ایسنا، آکادمی درماتولوژی آمریکا در گزارش جدیدی اعلام کرد: مصرف‌کنندگان ممکن است در میان انبوهی از محصولات ضدآفتاب موجود در بازار سرگردان شوند و در نتیجه به طور کلی از مصرف آنها منصرف می‌شوند که پیامد آن تماس زیاد با اشعه فرابنفش خورشیدی و آفتاب‌سوختگی است.

پایگاه اینترنتی هلث‌می‌آپ (HealthMeUp) در گزارشی در این‌ باره آورده است، متخصصان پوست می‌توانند اطلاعات مورد نیاز مصرف‌کنندگان را در این زمینه و به منظور کمک برای انتخاب مناسب و هوشمندانه این محصولات در اختیار آنها قرار دهند.

متخصصان این آکادمی تاکید دارند که مصرف‌کنندگان بیش از استفاده از محصولات فوق باید برچسب‌های روی آنها را مطالعه کنند و فقط ضدآفتاب‌هایی را انتخاب کنند که دارای ویژگی‌های زیر هستند:

• پوشش‌دهی طیف وسیعی از تشعشعات خورشیدی که معمولا با واژه‌هایی چون «Broad spectrum»، «محافظ در برابر UVA/UVB» یا «UVA/UVB protection» مشخص می‌شود.

• دارا بودن اس.پی.اف ۳۰ یا بیشتر

• ضد آب بودن

این کارشناسان همچنین توصیه می‌کنند، اگر در فضای باز و خارج از ساختمان هستید، هر دو ساعت یک‌بار باید ضدآفتاب خود را تمدید کنید، بیشتر در سایه قرار بگیرید، پوشش مناسب شامل لباس رنگ روشن و آزاد با آستین و پاچه‌های بلند بپوشید و کلاه لبه‌دار و عینک ضدآفتاب را نیز فراموش نکنید.


JazabNews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.