چگونگی کاهش کسری بودجه

۱۷م دیماه ،

28-214.jpg

مشاور معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی با بیان این که در پی استقرار نظام بودجه ریزی بر مبنای عملکرد انضباظ مالی کسری بودجه نیز کاهش می یابد می گردد، تصریح کرد:در چنین شرایطی اگر هم کسری بودجه رخ دهد به گونه ای نخواهد بود که منجر به افزایش نقدینگی و تورم شود.

محمد کردبچه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با بیان این که در بخشنامه بودجه سال کل کشور تعدادی از دستگاه های اجرایی موظف شدند که بودجه خود را بر مبنای عملکرد ارائه کنند، اظهار کرد: معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری بر حکم قانون برنامه پنجم مبنی بر بودجه ریزی بر مبنای عملکرد تاکید کرده است.

وی در ادامه افزود:در این راستا دستورالعمل های تهیه شده در سال های ۸۴ و ۸۵ به روز و در قالب بخشنامه بودجه سال ۹۲ به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است تا وارد فاز اجرایی شویم.

مشاور معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی با بیان این که بعضی دستگاه‌ها برای ارائه بودجه بر مبنای عملکرد به صورت پایلوت انتخاب شده‌اند، گفت: این اقدام می تواند الگویی برای سایر دستگاه ها باشد تا بودجه خود را بر مبنای عملکرد ارائه دهند.

وی با اشاره به این‌که توان کارشناسی لازم برای بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد در کشور وجود دارد، خاطر نشان کرد: الزام اساسی برای استقرار این نظام بودجه‌ریزی اراده‌ قوی در مسوولان اجرایی کشور است.

کردبچه در پاسخ به این سوال که آیا با این روش می توان امیدوار بود که دائما با کسری بودجه روبه رو نشویم، تصریح کرد:بودجه ریزی بر مبنای عملکرد به طور غیر مستقیم با کسری بودجه مرتبط است به عبارت دیگر این روش بودجه ریزی انضباط مالی کامل برقرار می گردد و خود به خود به کاهش کسری بودجه کمک می کند.

وی با بیان اینکه اگر انضباط مالی نداشته باشیم، کسری بودجه فقط می تواند یک شعار باشد، افزود: با استقرار نظام بودجه ریزی بر مبنای عملکرد انضباط کامل برقرار می گردد که اگر شاخص‌های عملکرد وجود داشته باشد که با ارقام بودجه مربوط شود، کسری بودجه نخواهیم داشت و اگر هم کسری بودجه رخ دهد به گونه ای نخواهد بود که منجر به افزایش نقدینگی و تورم شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.