کارگردان ایرانی جایزه جشنواره هلند را گرفت

۲۶خردادماه،

به گزارش سینما پرس، فیلم مستند «مرز شکسته» به کارگردانی فیلمساز جوان ایرانی «کیوان کریمی» در تازهترین حضور بین‌المللی خود به عنوان نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی اصلی پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه تجربی «لایدن» در کشور هلند به روی پرده رفت و توانست جایزه ویژه این جشنواره را ازآن خود کند.

«کیوان کریمی» و دیگر عوامل فیلم مستند «مرز شکسته» بعد از دریافت این جایزه، برای ارج نهادن، ادامه دادن راه فیلمسازی و همچنین یاد و خاطره «طاها کریمی» آن را به این کارگردان فقید سینمای ایران تقدیم کردند.

اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم‌های کوتاه تجربی «لایدن» در بیانیه خود اعلام کردند؛ با توجه به تنوع ژانر فیلم‌های بخش رقابتی، تعیین آن که کدام فیلم، بهترین فیلم جشنواره است، برای ما بسیار مشکل بود. بنابراین از آنجایی که دو جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلم دانشجویی به دو فیلم داستانی تعلق گرفت، ما متفق القول تصمیم گرفتیم که جایزه ویژه بهترین فیلم را به فیلم ایرانی «مرز شکسته» به کارگردانی «کیوان کریمی» به سبب موضوع فیلم و جنبه شاعرانه آن به رغم موضوع خشکش تقدیم کنیم.

پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه تجربی «لایدن» با حضور ۱۴۲ فیلم از ۵۱ کشور جهان از روزهای ۱۱ تا ۱۸ خردادماه جاری (۱ تا ۸ ژوئن ۲۰۲۴) در کشور هلند برگزار ‌شد.

«مرز شکسته» که موضوع آن در مورد قاچاق مواد سوختی است، تاکنون در تعدادی از جشنواره‌های داخلی و خارجی از جمله؛ جشنواره صوفیا بلغارستان، جشنواره تسالونیکی یونان، جشنواره فیلم اروگوئه، جشنواره فیلم‌های دانشجویی آلمان، جشنواره «مدیا ویو» مجارستان، جشنواره فیلم‌های دانشجویی مدرسه فامو چک، جشنواره فیلم کوتاه بیلبائو در جشنواره فیلم‌های کوتاه و مستند بیلبائو زینبی در اسپانیا، جشنواره فیلم سینما حقیقت، جشنواره فیلم «ماگما» در نیوزلند و جشنواره بین‌المللی فیلم تولفا در ایتالیا به نمایش درآمده است.

این فیلم همچنین جایزه ویژه هئیت داوران جشنواره فیلم «تولفا» ایتالیا، جایزه ویژه هئیت داوران و جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان جشنواره فیلم «ماگما» نیوزیلند، جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره «واگن اف سی» مکزیک، جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره فیلم‌های دانشجویی «فیلوفست» اسلوونی را از آن خود کرده است.

«مرز شکسته» در آخرین حضور بین‌المللی خود در بخش مستند اولین جشنواره بین‌المللی فیلم آمریکای لاتین با عنوان «آلبیوفرا ۲۰۱۲» به نمایش درآمد و توانست جایزه بهترین فیلم بخش بین‌الملل را از آن خود کند.

انتهای پیام/ن.ف


سینماپرس
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.