کاملیناکاران استان لرستان همچنان امیدوار به دریافت مطالبات

عضو هیات رییسه اتاق کشاورزی ایران و رییس سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: ۷۰ درصد مطالبات کاملیناکاران استان رقمی حدود ۴۰۰ میلیارد ریال، هنوز پرداخت نشده است.

کاملیناکاران استان لرستان همچنان امیدوار به دریافت مطالبات

به گزارش ممتاز نیوز، کامران ساروقی اظهار کرد: کل مطالبات کاملیناکاران لرستان در حدود ۵۷۲ میلیارد ریال بوده که شرکت تحت قرارداد تنها ۳۰ درصد مطالبات کشاورزان را پرداخت کرده است.

وی افزود: اوایل فصل تابستان همزمان با شروع برداشت کاملینا، سازمان جهاد کشاورزی استان با شرکت “بیستون شفا” که یکی از شرکت های استان کرمانشاه می باشد برای خرید این محصول قرارداد بست و مقرر شد که سه ماه پس از تحویل، مطالبات کشاورزان به حساب آنها واریز شود ولی متاسفانه شرکت مربوطه به تعهدات خود عمل نکرد.

ساروقی تعداد بهره بردارانی که محصول کاملینای خود را به شرکت مربوطه تحویل داده اند یکهزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: کشاورزان مربوطه حدود ۲ هزار و ۲۰۰ تن محصول کاملینای استان را به شرکت مذکور تحویل داده اند.

وی با اشاره به پیگیری های سازمان جهاد کشاورزی استان برای تسویه طلب کاملیناکاران استان تصریح کرد: باوجود تلاش های بسیار این امر میسر نشد و شرکت مربوطه به تعهدات خود درخصوص کشاورزان عمل نکرد که در این راستا پس از انعقاد قرارداد با با یک وکیل توانمند، این موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری می شود و شرکت باید تا پایان آذرماه جاری در دادگاه حضور یابد.

ساروقی افزود: هزینه های تولید و برداشت دانه های روغنی برای کشاورزان بالا است و باتوجه به اینکه برای برداشت کاملینا از کمباین های معمولی نمی توان استفاده کرد و هزینه های بسیاری برای کشاورزان در بر دارد آنگونه که باید مورد حمایت قرار نمی گیرند که خرید تضمینی توسط دولت می تواند بسیاری از دغدغه های آنان را کاهش هد.

وی بیان کرد: به عنوان نماینده کشاورزان در نظام صنفی پیگیر این موضوع هستیم و از طریق مراجع قضایی برای احقاق حق و حقوق و دریافت مابه التفاوت طلب آنها از شرکت تمامی تلاش خود را به کار خواهیم بست.

انتهای پیام/


استانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.