کاهش بهای طلای جهانی،فتح قله های جدید در داخل

در هفته ایی که گذشت بهای طلا در داخل و در جهانی در دو فاز متفاوت قرار گرفت و بازارداخل با کسب رکوردهای پی درپی ،افرایش ۵۱ هزارتومانی را در هر مثقال به ثبت رساند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علیرغم نوسان بهای طلا در سطح جهانی و در نهایت کاهش آن، بازار داخل از ابتدای هفته همزمان با رشد دلار در مسیر افزایشی قرار گرفت و به قیمت هایی دست یافت که تا به حال برای بازار طلا بی سابقه بود.

بنابراین گزارش،در روز شنبه به دنبال افزایش امیدواری سرمایه گذاران بین المللی نسبت به اجرای سیاستهای انبساطی پولی از سوی بانکهای مرکزی بزرگ جهان و تأثیر آن بر رشد تقاضای طلا ، قیمت هر اونس طلا افزایش یافت و به بهای ۱۷۷۴ دلار رسید.

همزمان با  رشد جهانی طلا و افزایش ارزش دلار داخل ،بهای طلا  در بازار داخل به رکوردی جدید رسید و هر مثقال طلای ۱۷ عیار تا بهای ۴۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار بدون اجرت ساخت تا سطح ۹۸ هزار و ۴۵۷ تومان بالا آمد که نسبت به پنج شنبه گذشته شاهد رشد ۷ هزار تومانی و ۱۶۱۷ تومانی بودند.

این گزارش حاکیست، علیرغم ثبات بهای جهانی طلا، رشد قیمت طلای داخل درروز یکشنبه به دنبال افزایش بهای دلار ادامه یافت و هر مثقال با بهای ۴۳۰ هزار و۷۰۰ تومان و هر گرم با نرخ ۹۹ هزار و ۴۲۷ تومان به فروش رسیدند. 

بر پایه این گزارش، در روز دوشنبه پس از انتشار اطلاعات ضعیف از بازار کار آلمان و کاهش ارزش یورو در برابر دلار ، اونس جهانی با کاهش همراه و به ۱۷۶۴ دلار و ۶۰ سنت رسید. که علیرغم افت ۱,۴ در صدی اونس ، طلای داخل همگام با رشد دلار افزایشی شد وبهای هر گرم طلای ۱۸ عیار مرز ۱۰۰ هزار تومان را پشت سر گذاشت و با بهای ۷ رقمیی ۱۰۳ هزار و ۱۹۰ تومان به فروش رسید.

                                                                                                                                      این گزارش می افزاید، در بازار مبادلاتی روز سه شنبه هراونس طلا با تغییر جزئی در محدوده ۱۷۶۶ دلار آرام گرفت. اما بازار داخل با سرکشیهای دلار ،به هر مثقال طلا ۶ هزار تومان افزود و آن را با بهای جدید ۴۵۳ هزار تومان به فروش رساند . و همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار هم به ۱۰۴ هزارو ۵۷۵ تومان رسید.

بر اساس این گزارش، در روز چهارشنبه اونس با کاهش ۱ دلار و ۲۰ سنتی و با قیمت ۱۷۶۴ دلار در بازارهای بین المللی معامله شد . و این در شرایطی است که بازار داخل شتابان در حال فتح قله های جدید ، به هر مثقال ۱۲ هزار تومان افزود و آن را با قیمت ۴۶۵ هزار تومان و هر گرم را با نرخ ۱۰۷ هزار و ۳۴۵ تومان به فروش رساند.

شایان ذکر است، به دنبال تشدید نگرانی ها نسبت به وضعیت اقتصادی منطقه یورو، قیمت طلا در بازارهای جهانی روز پنج شنبه هم کاهش یافت و با افت ۷ دلار و۶۰ سنتی به ۱۷۵۷ دلار و ۳۰ سنت رسید.بهای طلا در این روز در بازار تهران با توجه به دلار ۲۶۸۲ تومانی در هر مثقال به قیمت بی سابقه  ۴۷۲ هزار تومان و در هر گرم به ۱۰۸ هزار و۹۶۱ تومان رسید./عب

 

 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.