کاهش بودجه سینما به هیچ وجه قابل بخشش نیست

۱۵اردیبهشت،

احمد میرعلایی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در مورد لایحه کاهش ۳۱/۲ درصدی بودجه سینما گفت: هزینه های سینمای ایران نسبت به دو سال قبل بسیار بیشتر شده چرا که بعضی امکانات ساخت فیلم از خارج وارد می گردد و با توجه به شرایط موجود وارد کردن کالا هزینه های بالایی را به همراه دارد.

 

وی ادامه داد: اگر کاهش بودجه سینما در راستای اقتصاد مقاومتی باشد و نیاز باشد که ما صرفه جویی هایی را در همه امور انجام دهیم باید بررسی های بیشتری انجام شود و سینماگران در مورد آن نظر دهند تا با تامل بیشتر به تعامل برسیم اما اگر این کاهش بودجه در حالی باشد که بودجه سایر ارگان ها تغییری نکرده و یا افزایش یافته باشد و تنها بودجه سینما کاهش یافته باشد به هیچ وجه قابل بخشش و گذشت نیست.

 

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی تاکید کرد: برای پیشرفت روزافزون سینما و موفقیت در عرصه پخش بین اللملی لازم است بودجه خوبی به سینما اختصاص یابد در غیر این صورت با کاهش و یا ثابت ماندن بودجه با مشکلاتی مواجه خواهیم بود.

 

وی با بیان این نکته که باید تغییراتی در تصمیم کاهش بودجه ایجاد شود چرا که سینمای کشور نقش مهمی در پیشبرد همه اهداف مهم فرهنگی، سیاسی، اخلاقی و اجتماعی برعهده دارد، خاطرنشان کرد: اگر حتی بودجه بخش های دیگر کاهش یابد بهتر است بودجه سینما تغییری نداشته باشد و حداقل به میزان پنجاه درصد افزایش یابد. من از بودجه سینما دفاع می کنم.

 

انتهای پیام/ف/ن.ف


سینماپرس
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.