کاهش دمای هوا از هفته آینده

جام جم آنلاین: مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از کاهش نسبی دمای هوا از هفته آینده خبر داد.

 مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: بررسی نقشه های پیش یابی نشان می دهد که طی عصر چهارشنبه و در روزهای پنج شنبه و جمعه به سبب افزایش سرعت باد، در استانهای خوزستان، ایلام، جنوب کرمانشاه و مناطق غربی خلیج فارس، گردو خاک پیش بینی می شود. طی این مدت به سبب وزش باد های شرقی در خراسان رضوی ، جنوب سمنان و شمال شرقی اصفهان ، علاوه بر مناطق فوق کیفیت هوای استانهای تهران و قم نیز کاهش می یابد.

 وی افزود: از پنجشنبه تا شنبه به ویژه در ساعات شب ، سرعت باد در شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی افزایش می یابد. براین اساس در این مناطق باد و گردو خاک یا توفان شن دور از انتظار نیست.

به گفته عبدالرضا امیدوارشهری، در روزهای چهارشنبه تا جمعه ابتدا دمای هوا بطور نسبی در بیشتر نقاط کشور افزایش و سپس طی روزهای شنبه تا دوشنبه کاهش می یابد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اظهارداشت: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به ویژه در بعد از ظهر و اوایل شب در شمال آذربایجان های غربی و شرقی و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار های موقتی باران با رعدو برق پیش بینی می شود. این شرایط طی روزهای جمعه ، شنبه و یکشنبه در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی ، اردبیل ، گیلان ، مازندران، گلستان ، خراسان شمالی و ارتفاعات جنوبی البرز رخ خواهد داد.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.