کاهش شیوع هپاتیت B از ۵ درصد به زیر ۲ درصد در کشور

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : رئیس شبکه هپاتیت کشور گفت: با تزریق واکسن هپاتیت B طی سالهای اخیر و آموزش و غربالگری اشخاص پرخطر شیوع هپاتیت B از ۵ درصد به زیر ۲ درصد کاهش یافته است.

سیدمؤید علویان در گفت‌وگو با فارس، خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر با تدوین دستورالعملی که به همت وزارت بهداشت و انجمن گوارش و کبد انجام شد بیماران مبتلا به هپاتیت B از نظر درمان ضد ویروسی بررسی و کنترل شدند.

وی ادامه داد: همچنین عواملی که در تشدید هپاتیت مؤثر بوده شناسایی شده تا حدی که نتایج خوبی در پی داشته است.

وی گفت: اکنون تمام داروهای مورد نیاز برای درمان هپاتیت B به صورت بومی در داخل کشور تولید می‌شود و با تزریق واکسن هپاتیت B در داخل کشور شیوع این بیماری به جز دو استان گلستان و سیستان و بلوجستان در همه مناطق کشور از بالای ۵ درصد به کمتر از ۲ درصد رسیده است و می‌توانیم ادعا کنیم که از شیوع متوسط هپاتیت در منطقه به شیوع کم رسیده‌ایم که پایین‌ترین میزان در مقایسه با کشورهای منطقه است.

رئیس شبکه هپاتیت کشور اطلاع‌رسانی و افزایش سطح آگاهی مردم را در این زمینه بسیار مؤثر دانست و افزود: باید اشخاص در معرض خطر را همواره شناسایی کرد و به آنهایی که بستگان نزدیک آنها به هپاتیت B مبتلا شده یا سابقه جراحی دارند همچنین آنهایی که رفتارهای پرخطر داشته یا معتاد می باشند پیشنهاد می‌کنیم حتماً چکاب‌های لازم را انجام دهند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.