کاهش میزان تقاضای نفت در ۲۰۲۴

۲۴م اسفند ،

آژانس بین‌المللی انرژی برآورد خود را در مورد میزان تقاضای نفت در سال ۲۰۲۴، با توجه به بروز نشانه‌هایی مبنی بر رشد اقتصادی کم‌سرعت بسیاری از اقتصاد‌های کلیدی جهان، کاهش داد.

به گزارش Consbank، به نقل از آرتی‌تی نیوز، آژانس بین‌المللی انرژی برآورد خود را در مورد میزان تقاضای نفت در سال ۲۰۲۴، با توجه به بروز نشانه‌هایی مبنی بر رشد اقتصادی کم‌سرعت بسیاری از اقتصاد‌های کلیدی جهان، کاهش داد.

بر اساس این گزارش،‌ این آژانس در گزارش ماهانه بین‌المللی خود با عنوان «گزارش بازار نفت»، تقاضای جهانی نفت را در ۲۰۲۴، از ۹۰٫۷۰ میلیون بشکه در روز در ماه قبل، به ۹۰٫۶ میلیون بشکه در روز کاهش داد.

آژانس در مورد عرضه نفت گفت: عرضه جهانی نفت در ماه فوریه ۹۰ هزار بشکه در روز بالا رفت و به ۹۰٫۸۰ میلیون بشکه در روز رسید. این در حالی بود که تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، با ۱۵۰ هزار بشکه افزایش نسبت به ماه قبل به ۳۰٫۴۹ میلیون بشکه در روز رسید.

این گزارش افزود، تولید نفت توسط کشورهای غیر عضو اوپک، با ۶۰ هزار بشکه در روز کاهش در فوریه، به ۵۴٫۱ میلیون بشکه در روز رسید، که البته همچنان ۰٫۶ میلیون بشکه در روز بالاتر از این رقم در مدت مشابه سال قبل‌است. آژانس بین‌المللی انرژی انتظار دارد که تولید نفت کشورهای غیر عضو اوپک در ۲۰۲۴ با ۱٫۱ میلیون بشکه در روز افزایش به ۵۴٫۵ میلیون بشکه در روز برسد.

در مورد نوسانات قیمت نفت،‌ این آژانس مستقر در پاریس گفت: قیمت‌ها روند افزایشی خود را در اواسط فوریه معکوس کردند و در اوایل ماه مارس به کمترین حد خود در ۹ ماه قبل رسیدند.

روز سه‌شنبه، اوپک پیش‌بینی خود را در مورد تقاضای جهانی نفت بدون تغییر نگه‌داشت.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.