اوپک برآورد تقاضای جهانی نفت را قدری کاهش داد

۲۱فروردین۱۳،

299-2.jpg

سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) پیش‌بینی خود را دربارهٔ تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۴ به مقدار ناچیزی تنزل داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اوپک که حدود ۳۵ درصد نیاز نفت جهان را تامین می کند، تقاضای جهانی را در سال ۲۰۲۴ رقم ۸۹ میلیون و ۶۶۰ هزار بشکه در روز پیش بینی کرد که نسبت به پیش بینی ماه مارس(۸۹ میلیون و ۶۷۰ هزار بشکه در روز) به میزان کمی کاهش یافته است.

این سازمان در سال ۲۰۱۲ پیش بینی خود را دربارهٔ تقاضای جهانی نفت از ۸۸ میلیون و ۸۳۰ هزار بشکه به ۸۸ میلیون و ۸۷۰ هزار بشکه در روز افزایش داده بود.

اوپک در گزارش ماهانه خود افزود: آمارهای ماهانه برای سه ماهه اول سال جاری نشان می‌دهد تقاضای نفت کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در مقایسه با پیش بینی‌های قبلی نا امید کننده است.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت افزود: کشورهای غیرعضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی این کاهش تقاضا را جبران خواهند کرد.

این در حالیست که تقاضای این کشورها قرار است در سال ۲۰۲۴ یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد که روزانه ۴۰۰ هزار بشکه مربوط به چین است.

از سوی دیگر تقاضای نفت کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاریهای اقتصادی قرار است ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد که کمی کمتر از سال قبل است.

تردیدها دربارهٔ وضعیت اقتصادی اروپا از جمله کاهش تولید صنعتی در آلمان از ژوئیه ۲۰۱۲ بعضی کشورهای شمال این قاره را تحت تاثیر قرار داده و نگرانی اوپک را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمان کشورهای صادرکننده نفت همچنین افزایش بیکاری به سطح اخطار دهنده در بعضی از این کشورها را در کاهش مصرف نفت موثر دانست.

اوپک همچنین پیش‌بینی رشد اقتصادی کشورهای عضو منطقه یورو را کاهش داد و برآورد خود را دربارهٔ تولید ناخالص داخلی آنها از ۰٫۲ درصد در ماه مارس به ۰٫۵ درصد افزایش داد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.