کاهش پنجاه درصدی نرخ انترنت در افغانستان

۲۰م دیماه ،

مسوولان شرکت افغان تلکام نیز می گویند که با استفاده از سیستم (دی اس ال) نرخ انترنت کاهش قابل توجهی یافته است. امیرزی سنگین می گوید که در حال حاضر، قیمت خرید یک میگابایت انترنت به ۹۷ دالر کاهش یافته است. سنگین گفت: “ما تلاش کرده ایم تا با ارایه خدمات تری جی، فایبر نوری و نرخ ارزان، دسترسی مردم به انترنت پرسرعت را افزایش دهیم.”

ممتازنیوز: مقام ها در وزارت مخابرات و تکنالوژی امروز (سه شنبه) از کاهش پنجاه درصد نرخ انترنت در شبکه مخابراتی افغان تلکام خبر دادند.

به گزارش ممتازنیوز، به نقل از خبرگزاری « بخدی» افغانستان، امیرزی سنگین، وزیر مخابرات و تکنالوژی، کاهش پنجاه درصد نرخ انترنت در این شبکه را بی سابقه خوانده است.

آقای سنگین تاکید کرد وزارت مخابرات پیشتر، یک میگابایت انترنت را به نرخ ۴ تا ۵ هزار دالر از کشورهای بین المللی خریداری می کرد.

او گفت: “وزارت مخابرات تلاش کرده است تا نرخ انترنت را از تهیه کنندگان و شرکت های عرضه کننده با نرخ کمتری دریافت کند که این امر سبب شده تا نرخ انترنت در شبکه افغان تلکام ۵۰ درصد کاهش یابد.”

به گفته او در حال حاضر با استفاده از سیستم فایبر نوری، نرخ خرید انترنت به پنجاه درصد کاهش یافته است.

افغان تیلی کام، از شرکت های بزرگ مخابراتی در کشور به شمار می رود.

این شبکه با استفاده از سیتم (دی اس ال) فایبر نوری، خدمات تیلفون و انترنت لین دار را برای باشندگان شماری از ولایات کشور مهیا کرده است.

براساس آمارهای ارایه شده، افغان تلکام بیش از ۲۰ هزار مشتری فعال دارد.

مسوولان شرکت افغان تلکام نیز می گویند که با استفاده از سیستم (دی اس ال) نرخ انترنت کاهش قابل توجهی یافته است.

امیرزی سنگین می گوید که در حال حاضر، قیمت خرید یک میگابایت انترنت به ۹۷ دالر کاهش یافته است.

سنگین گفت: “ما تلاش کرده ایم تا با ارایه خدمات تری جی، فایبر نوری و نرخ ارزان، دسترسی مردم به انترنت پرسرعت را افزایش دهیم.”

سیستم فایبر نوری، از حدود پنج سال قبل توسط وزارت مخابرات و تکنالوژی در افغانستان فعال شد.

آمارهای ارایه شده از سوی مسوولان این وزارت، باشندگان اکثر ولایات کشور از طریق این سیستم می توانند از انترنت استفاده کنند.

توضیح ضروری: برای حفظ امانت، رسم الخط و گویش خبر حفظ شده است.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.