کاهش ۲۰ درصدی آلودگی هوا در صورت تصویب طرح کاهش سن معاینه فنی خودروها

کاهش ۲۰ درصدی آلودگی هوا در صورت تصویب طرح کاهش سن معاینه فنی خودروها

کاهش ۲۰ درصدی آلودگی هوا در صورت تصویب طرح کاهش سن معاینه فنی خودروها

معاون زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در صورتی که طرح کاهش سن معاینه فنی خودروها در مجلس تصویب شود، آلودگی هوا کاهش ۲۰ درصدی پیدا می‌کند.

به گزارش راسخون، علی‌محمد شاعری در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: موضوع کاهش سن معاینه فنی خودروها از مواردی است که ما در سازمان حفاظت محیط زیست آن را به جدیت دنبال می‌کنیم.

وی گفت: در حال حاضر طرحی در این زمینه در مجلس است که در صورت تصویب شدن آن سن معاینه فنی خودروها از ۵ سال به ۲ سال کاهش پیدا می‌کند.

معاون زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: درصورتی که این طرح در مجلس با قید یک فوریت تصویب شود آن‌را اجرایی می‌کنیم. با تصویب و اجرایی کردن آن حدود ۲۰درصد آلودگی هوا کاهش پیدا می‌کند.

به گفته شاعری تعویض قطعات مستعمل خودروها و کنترل سیستم‌های آلاینده‌ آنها بر کاهش آلودگی هوا نقش بسزایی خواهد داشت.

وی در ادامه به طرح جامع آلودگی هوا اشاره کرد و افزود: این طرح بیش از ۲ ماه است که به مجلس فرستاده شده است.

معاون زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: امیدواریم این طرح نیز هرچه سریع‌تر با قید دو فوریت به تصویب نمایندگان مجلس برسد تا در ادامه پس از جذب و تامین اعتبارات وزارتخانه‌های مختلف که در این زمینه وظایفی در حوزه مقابله و پیشگیری دارند کارشان را آغاز کنند.

وی ادامه داد: باتوجه به فرا رسیدن فصل پاییز و بارش‌های باران در غرب کشور و همچنین در کشور عراق پدیده گرد‌ و غبار کاهش پیدا می‌کند اما مجددا همزمان با فصل بهار نیز این پدیده در غرب کشور رخ خواهد داد.

به گفته معاون زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست به زودی هیئتی بلندپایه از مسئولان وزارت‌خانه‌های مختلف به همراه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عازم عراق خواهند شد.

شاعری با اشاره به این سفر گفت: بررسی و پیگیری مصوبات و تفاهم‌نامه‌های سفرهای گذشته و دیدار با نخست وزیر عراق، وزیر محیط زیست، وزیر کشاورزی و وزیر آب کشور عراق از جمله اهداف و برنامه‌های این سفر ۵ روزه است.

وی اضافه کرد: همچنین در ایام برگزاری این سفر یک دوره آموزشی مقابله و پیشگیری از گرد‌ و غبار نیز با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان برای کارشناسان  و مدیران عراقی برگزار خواهد شد.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / محیط زیست

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.