کاهش ۹ درصدی رشد ورودی پرونده‌ها

جام جم آنلاین: رئیس قوه قضاییه از کاهش ۹ درصدی نرخ رشد ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی بین سال‌های ۸۹ و ۹۰ خبر داد و گفت:‌ این کاهش درصد رشد ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی قابل توجه بوده و می‌بایست از سوی کارشناسان و تحلیلگران بخوبی بررسی و دلایل آن تشریح شود.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و تشریفات قوه قضاییه، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با اشاره به این‌که یکی از مشکلات دستگاه قضایی روند فزاینده پرونده‌ها است، درباره جزئیات آمار به دست آمده از سوی معاونت راهبردی قوه قضاییه گفت:‌ در سال ۸۸ به ۸۹ نرخ ورودی پرونده‌ها به دادگاه‌های عمومی و انقلاب ۲۶/۱۸ درصد، دادسرا ۵۵/۱۹ درصد، شورای حل اختلاف ۶/۶ درصد و دیوان عدالت اداری ۷/۹ درصد بوده است که در سال ۸۹ به ۹۰ در دادگاه‌های عمومی و انقلاب به ۶/۱۱ درصد، دادسرا ۵/۸ درصد، شورای حل اختلاف ۲/۱۰- درصد کاهش یافته است.

وی همچنین میزان نرخ ورودی پرونده‌ها را در دیوان عدالت اداری در سال ۸۹ به ۹۰ به میزان ۵/۱۵ درصد اعلام کرد که با رشد ۶ درصدی مواجه بوده است.


رئیس قوه قضاییه از کاهش آمار نرخ رشد ورودی پرونده‌ها به نیروی انتظامی نیز خبر داد و گفت:‌ نرخ رشد در سال ۸۷ به ۸۸ به میزان ۱/۸ درصد، در سال ۸۸ به ۸۹ به میزان ۱۳/۱۵ درصد و در سال ۸۹ به ۹۰ به میزان ۳/۰ درصد بوده که کاهش قابل توجهی را نشان می‌دهد. شاید یکی از مهم‌ترین علل آن سختگیری دستگاه قضایی در برخورد با مجرمان و مفسدان اجتماعی بوده است.

رئیس دستگاه قضا در ادامه سخنان خود به دیدار مسئولان و کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت:‌ در این دیدار تصویر جامعی از وضعیت گذشته نظام اسلامی و شرایط فعلی ارائه و بر این اساس راهبردها و توصیه‌های قابل توجهی خطاب به مسئولان نظام ارائه شد و امیدواریم براساس رهنمودهای ایشان برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد و مسئولان اقتصادی کشور با مدیریت مناسب و دقیق شرایط اقتصاد مقاومتی را تبیین و به پیش ببرند.

وی تاکید مقام معظم رهبری بر مدیریت منطقی و مبتنی بر واقعیت‌ها را راهبرد صحیحی دانست که در کنار آرمانگرایی اصولی نظام اسلامی باید دنبال شود و این مسئله بخوبی در سخنان اخیر مقام معظم رهبری تبیین شده است.

آیت‌الله آملی لاریجانی به کشتار مسلمانان در میانمار اشاره کرد و سکوت مدعیان حقوق بشری را نمونه دیگری از تناقض ادعاها و شعارهای غربی‌ها در این مقوله دانست و اظهار کرد:‌ در قرنی که در آن ادعای حقوق بشری از همه جا شنیده می‌شود، نسلی را به جرم مسلمان بودن تحت انحاء فشارها قرار می‌دهند و به جان و مالشان تعرض می‌کنند و نهادها و کشورهای مدعی حقوق بشری که حتی در مقابل کشته شدن حیوانات هم موضع می‌گیرند، سکوت اختیار کرده‌اند و این از عجایب روزگار ماست.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.