کربکندی: در ایران دیگر فوتبال نمی‌بینیم

رسول کربکندی که به دلیل تاخیر در پرواز تیم ذوب آهن دیرتر به نشست خبری پیش از بازی فردا با نفت تهران رسیده بود ابتدا از شمار کم خبرنگاران گلایه کرد و گفت: ظاهرا وقتی با استقلال و پرسپولیس بازی داریم از در و دیوار خبرنگار می‌بارد. من از پله هواپیما که پیاده شدم به احترام رسانه‌ها خودم را با سرعت به نشست خبری رساندم. شانس هم آوردیم که به راه بندان اجلاس نخوردیم. شاید بهتر است این نشست‌ها برای تیم‌هایی که مخاطب بیشتری دارند و پرطرفدارند برگزار شود زیرا اثر گذارتر است. با این حال حضور در نشست خبری یک قانون است و این قانون یک تهدید ۵ میلیون تومانی هم برای اجرایش دارد.

وی درباره شرایط ذوب آهن عنوان کرد: ۵ هفته اول لیگ سختی زیادی کشیدیم. در فوتبال ایران به طور طبیعی هر تیمی ببازد زیر فشار است. برخی از سر دلسوزی انتقاد می‌کنند و برخی هم به دلیل اهداف دیگر دست به انتقاد می‌زنند. من مصاحبه حسین فرکی را بعد از شکست تیمش در هفته ششم خواندم که می‌گفت بعد از باخت حرف زدن خیلی سخت است. به او بگویید بعد از ۵ باخت پیاپی حرف زدن چقدر سخت می‌شود.

سرمربی ذوب آهن ادامه داد: با توجه به حرفه‌ای بودن فوتبال ما فشارهای زیادی روی سرمربی وارد می‌شود اما در ۵ هفته‌ای که ما شکست خوردیم حداقل در ۳ بازی نباید می‌باختیم. در بازی با گهر مساوی هم برای ما کم بود اما در بازی با تراکتورسازی بالاخره فوتبال روی خوشش را به ما نشان داد آن هم در حالی که تراکتورسازی تیم فوق‌العاده قدرتمندی بود و فقط در زدن ضربات آخر بی‌دقت بود. سه امتیاز با ارزش آن مسابقه به ما کمک کرد که دو سه روز در آرامش باشیم. در آرامش بهتر می‌توان کار و پیشرفت کرد.

کربکندی تصریح کرد: به بازیکنانم گفتم با این برد مشکلات ما تمام نشده است. مشکلات ما زمانی تمام می‌شود که ما تیم‌تر شویم و بهتری بازی کنیم. فردا مقابل تیمی بازی داریم که مربی قبلی ذوب آهن بوده و بازیکنان ما را می‌شناسد. نفت تهران سه پیروزی با ارزش خارج از خانه به دست آورده و در خانه یک باخت و دو تساوی داشته است. نفت برای اینکه به بدعت پیروز نشدن در خانه‌اش پایان دهد، برای پیروزی بازی می‌کند و ما هم برای آنکه از انتهای جدول خودمان را نجات دهیم و با پیروزی به تعطیلات لیگ برویم تلاش می‌کنیم زیرا می‌توانیم در آرامش راندمان کاری‌مان را بالا ببریم.

سرمربی ذوب آهن عنوان کرد: برخی خبرنگاران مدام می‌پرسند نگران آینده کاری و برکناری‌تان نیستید یا چه زمانی قرار است تعویض شوید. من برای ذوب آهن از سلامت و آبرویم مایه گذاشتم و مثل ۴-۵ مربی قبلی نیستم که بگویم اگر فلان قدر بودجه به تیم بدهید می‌مانم. سال‌ها در ذوب آهن بازی و مربیگری کردم و به این تیم احساس دین می‌کنم. ذوب آهن مثل پدری است که خانواده مرفهی داشته ولی اکنون دیگر پولدار نیست و نباید اجازه بدهیم این پدر نابود شود. باید ذوب آهن را نگه داریم. امیدوارم این تیم آینده بهتری داشته باشد و به تنها چیزی که فکر نمی‌کنم تغییر سرمربی است. حق باشگاه است که در هفته اول یا دهم مربی را عوض کند اما من برای کمک آمده‌ام.

وی با انتقاد از برخی رسانه‌ها گفت: برخی منتظرند فقط یک تیم دو سه شکست بخورد و از تغییر سرمربی صحبت کنند. حتی یکی از روزنامه‌ها نوشت مربی بعدی ذوب آهن در تمرین این تیم هم حاضر شده است. آخر کدام مربی که شناخته شده هم باشد، بدون آنکه چیزی مشخص باشد سر تمرین تیم می‌رود؟ این مسائل بیشترین فشار را به مربی وارد می‌کند. من مربی جوانی نیستم که نگران آینده کاری‌ام باشم. یک درصد هم به مسائل مالی فکر نمی‌کنم. آنچه برایم مهم است ذوب آهن است. شاید اگر ذوب آهن پولدار بود باز هم سراغ من نمی‌آمدند اما من وظیفه خودم می‌دانم به این تیم کمک کنم.

کربکندی تاکید کرد: در فوتبال ایران دیگر شاهد فوتبال نیستیم. برخی مربیان به بازی مستقیم رو می‌آورند تا یک گل بزنند و هیچ کس به آنها کاری نداشته باشد. با همه این مسائل من با تجربه‌ای که داشتم شرایط را کنترل کردم. اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم باید بگویم در ۵ هفته اول لیگ ما خوب بازی کردیم. نمونه‌اش بازی با استقلال بود که در دقیقه ۸۲ گل خوردیم. شاید بهترین کار این باشد که به جای پاسخ به رسانه‌ها تمرکزمان روی مسائل باشد.

سرمربی ذوب آهن افزود: با برد هفته گذشته تا حدودی از زیر فشار خارج شدیم. من وقتی چهره بازیکنان تیمم را می‌دیدم که چقدر ناراحت هستند غصه می‌خوردم بخصوص آنکه ذوب آهن در چند هفته آخر فصل هم پیروز نشده بود. اگر مربی فقط به فکر منافعش باشد از خدایش است که برکنارش کنند زیرا باشگاه در آن صورت باید حق و حقوقش را هم بدهد اما هدف من کمک به ذوب آهن است.

کربکندی در مورد رابطه‌‌اش با ابراهیم‌زاده سرمربی کنونی نفت تهران گفت:‌ رابطه خوبی با هم داریم، البته این روزها همه استاد هستند و ما کم کم داریم شاگرد می‌شویم. از سال ۶۶ و به مدت ۱۰ سال در تیم منتخب اصفهان و در لیگ قدس با منصور ابراهیم زاده کار کردم و هم در سپاهان و هم در ذوب آهن با هم بودیم. من به او گفتم تو قرار نیست همیشه دستیار بمانی. تو فوتبال ما را می‌شناسی و باید روزی برای خودت سرمربی شوی.

وی گفت: من و ابراهیم ‌زاده با هم رفاقت داریم و تنها در طول ۹۰ دقیقه بازی فردا رقیب یکدیگر هستیم و پس از آن باز هم با هم رفیق خواهیم بود. سال‌ها با هم در غم و شادی با هم بودیم و همیشه برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.