کشتی‌های خارجی در آب‌های ایران بیمه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعطاءالله صدر در نشست خبری در حاشیه مراسم افتتاح سیلوی ۲۵ هزار تنی در بندر امیرآباد با اشاره به اینکه بندر امیرآباد یکی از بنادر مهم و کانونی در شمال کشور به شمار می رود، گفت: دو بندر کانونی انزلی و امیرآباد در طرح های توسعه شمال کشور و دو بندر امام خمینی(ره) و شهید رجایی در جنوب به عنوان طرح های توسعه بنادر کانونی در نظر گرفته شده اند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به وجود دو کریدور حمل و نقلی در کشور بیان کرد: کریدور شمال- جنوب که بندر امیرآباد و شهید رجایی را به یکدیگر متصل می کند به همراه کریدور شرق به غرب شبکه بین المللی حمل و نقل ترانزیت را در کشور تشکیل می دهد.

وی با اشاره به ظرفیت ۴٫۵ میلیون تنی بندر امیرآباد، بیان کرد: ظرفیت این بندر در طرح توسعه فاز دوم به ۱۰ میلیون تن خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: هم اکنون در شمال کشور ظرفیت ۲۰ میلیون تن تخلیه و بارگیری را ایجاد کردیم و ۱۷۲ میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری در بنادر کل کشور است که ۲۰ میلیون تن بنادر شمال کشور براساس برنامه پنجم توسعه باید به دو برابر برسد که این میزان ظرفیت برابر با ظرفیت ترانزیتی بنادر کشور است.

صدر با بیان اینکه ظرفیت بنادر در کل کشور باید به ۲۱۰ میلیون تن افزایش پیدا کند، اظهار داشت: بندر امیرآباد باید در زمینه ساخت اسکله، حوزچه و هفت کرانه ها توسعه پیدا کند و همچنین باید براساس برنامه پنجم فعالیت هفت کرانه ها را به دو برابر افزایش دهیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: سازمان بنادر اسکله ها و تاسیسات زیربنایی را می سازد و بنادر را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی آماده می کند.

وی با اشاره به هزینه ۱۵۰ میلیارد تومانی در ساخت بنادر بیان کرد: حدود همین میزان هزینه را بخش خصوصی در بنادر کشور انجام داده است.

صدر با بیان اینکه ۲۰ تا ۲۵ درصد از کشتیرانی دریای خزر متعلق به ایران است، اظهار داشت: برای توسعه مسافرت دریایی باید زیرساخت ها را فراهم کنیم که ما با ساخت اسکله مسافری در بندر انزلی و نوشهر این کار را انجام دادیم همچنین در فریدون کنار و امیرآباد شناور مسافری امکان پهلوگیری دارد همچنین نسبت به ارائه تسهیلات به بخش خصوصی اعلام آمادگی می کنیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص بیمه کشتی ها با توجه به تحریم بیان کرد: ایران اعلام آمادگی می کند که تمامی کشتی های خارجی که وارد آب های ایران می شود را تحت پوشش بیمه قرار دهد و هیچ نگرانی ای در این خصوص وجود ندارد.

وی افزود: تمام کشتی های ایرانی هم تحت پوشش شرکت های بیمه ایرانی قرار گرفته اند و پوشش بیمه ای برای آنها وجود دارد. 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.