کشف جدید محققان در باره منشا آلزایمر

۰۱م آذر ،

تهران / واحد مرکزی خبر/ علمی /۰۹/۰۱
محققان علوم پزشکی اعلام کردند مسیر مولکولی تازهی را کشف کرده اند که در مغز اشخاص مبتلا به بیماری آلزایمر وجود دارد و می توان از این یافته تازه ، برای روش درمانی تازهی آلزایمر سود برد.

محققان علوم پزشکی در بخش روان پزشکی کالج سلطنتی لندن اعلام کردند با بررسی سلول های مغز موش در محیط آزمایشگاه دریافته اند مولکولی به نام کلاسترین در سلول ها تحت تاثیر پروتئین آمیلوئید که منشا آلزایمر است تغییر می کند.
کلاسترین بعد از این مرحله ، مسیری را فعال می کند که به تغییرات خاصی منجر می گردد و در نهایت ، بیماری آلزایمر حاصل می گردد.
محققان می گویند با هدف گرفتن مولکول کلاسترین می توان روش درمانی تازهی برای آلزایمر یافت.
به گزارش پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت ، با بالا رفتن سن و پیر شدن سلول ها، ترشح این ماده شیمیایی یا سروتونین کاهش می یابد، بدین ترتیب ارتباط بین سلولی و انتقال اطلاعات دچار مشکل می گردد.
این مشکل بیشتر از همه در بخش حافظه و خاطرات خود را نشان می دهد. خاطره ها ترکیبی می باشند از یادآوری دیده ها و شنیده ها و احساسات که براى یاداوری آن ها مغز نیاز به برقراری یک ارتباط پیچیده سلولی بین همه بخش ها دارد.
به همین سبب با بالا رفتن سن و کم شدن ترشح سروتونین در مغز، خاطره ها کمرنگ یا فراموش می شوند.
در بیماری آلزایمر ترشح سروتونین به شدت کاهش می یابد. اما این مسئله همیشه به سبب پیر شدن سلول ها نیست.
سکته مغزی که سبب از دست رفتن بخشی از سلول های مغز می گردد یا شوک عاطفی پس از دست دادن عزیزی می توانند خطر ابتلا به آلزایمر افزایش دهند.
آلزایمر با از دست دادن حافظه کوتاه مدت، فراموش کردن آدرس ها و اسم ها آغاز می گردد و کم کم تا آنجا پیش می رود که فرد حتی راه بازگشت به خانه را فراموش می کند.
بیماری آلزایمر متاسفانه درمانی ندارد اما می توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد.
۱۵۹/۱۰۶


IRIBNews RSS ScientificNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.