کمیته مشترک نظارت بر سرویس‌های ICT آغاز به کار کرد

ایسنا- به منظور نظارت هرچه بهتر بر سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات در استان البرز، کمیته مشترک بازرسی و نظارت در این حوزه با همکاری بخش‌های مختلف تشکیل شده است.

زرندی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز با بیان این مطلب اظهار کرد: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، پلیس فتا، پلیس اطلاعات و امنیت، سازمان صنعت معدن و تجارت و یک قاضی از سازمان تعزیرات حکومتی از جمله اعضای این کمیته مشترک محسوب می‌شوند.

وی هدف از ایجاد این کمیته تمرکز و تجمیع مراجعات مراکز مختلف بازرسی و نظارتی عنوان کرد و افزود: در همین راستا و تا کنون، اولین بازدید میدانی کمیته مشترک بازرسی و نظارت بر سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعت استان البرز انجام شده است.

او خاطرنشان کرد: ارائه سرویسها با کیفیت مطلوب و ذکر شده در قرارداد SLA به مشترکان، رعایت حقوق مشتریان و جلوگیری از کم فروشی و گران فروشی به همراه جلوگیری از تخلف و استفاده از بسترها و تجهیزات غیرمجاز، اختلال در امنیت سرویس‌های ارتباطی و مخابراتی و حمایت از شرکت‌های دارای مجوز و پروانه ارائه خدمات از مهمترین اهداف این کمیته است.

زرندی تصریح کرد: این بازدید که با همت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز انجام شده و قرار است به صورت دوره ای و جهت نظارت و بازرسی بر عملکرد شرکتهای ارائه دهنده خدمات و سرویسهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات اجرایی شود.

وی با اشاره به کشف برخی تخلفات و نقض قوانین توسط برخی شرکتهای ارائه دهنده خدمات ادامه داد:در این زمینه، موارد نقض شده در جلسه ای با حظور نماینده شرکت متخلف، نماینده سازمان نظام صنفی رایانه ای و اعضاء کمیته بررسی و تذکر کتبی به متخلفان داده شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز تاکید کرد: در مواردی که تخلف و نقض صورت گرفته، گسترده و غیر قابل چشم پوشی باشد، با حکم قضایی اقدام به جریمه و حتی پلمپ واحد مربوطه خواهد شد.

وی شرکتها و اصنافی همچون شرکتهای ارائه دهنده خدمات ISP، ISDP، کافی‌نت‌ها، مراکز‌مخابراتی، دفاتر پیشخوان و غیره را از جمله مهمترین مراکز مورد بازدید این کمیته عنوان کرد و گفت: شرکتها و کابران سرویس گیرنده از این مراکز میتوانند مشکلات خود نظیر کم فروشی و گرانفروشی را از طریق سامانه ۱۲۴ مطرح کنند.

وی افزود: همچنین، کاربران می توانند مشاهدات و گزارشات خود شامل تخلف، نقض قوانین و مشکلاتی نظیر اختلال در امنیت فضای تبادل اطلاعات را به صورت مکتوب به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز از طریق پست الکترونیکی alborz@ict.gov.ir ارسال کنند.

IT Iran

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.