تشکیل کمیته‌های اقدام مشترک در سطوح استانی و شهرستانی برای نظارت و رصد مستمر بازار

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور از تشکیل کمیته‌های اقدام مشترک در سطوح استانی و شهرستانی برای نظارت و رصد مستمر بازار خبر داد.

تشکیل کمیته‌های اقدام مشترک در سطوح استانی و شهرستانی برای نظارت و رصد مستمر بازار

به گزارش ممتاز نیوز، محسن کوشش تبار در این باره گفت: به منظور مدیریت بهینه بازار و با هدف هم افزایی در انجام وظایف و مسئولیت‌های محوله و تشریک مساعی دستگاههای اجرایی مرتبط و نیز سازماندهی و جلب همکاری نیروهای داوطلب مردمی در زمینه بازرسی و نظارت بر بازار استانها و شهرستانها ، دستور العمل تشکیل کمیته‌های اقدام مشترک در سطوح استانی و شهرستانی تهیه و به استانداران سراسر کشور ابلاغ  شده است .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور افزود: این کمیته‌ها ذیل کارگروه تنظیم بازار استانی فعالیت کرده و بر تشکیل و نظارت مستقیم استانداران و فرمانداران بر تصمیمات متخذه و پیگیری مصوبات آن تأکید شده است. کمیته‌های استانی به ریاست استانداران تشکیل می‌گردد و در غیاب استاندار، معاونین هماهنگی امور اقتصادی استاندار ریاست جلسه را بر عهده خواهد داشت. دبیرخانه کمیته در اداره کل تعزیرات حکومتی استان مستقر بوده و مدیر کل تعزیرات حکومتی استان نیز دبیری جلسات را بر عهده خواهد داشت . همچنین روسای سازمانهای جهاد کشاورزی وصنعت ؛ معدن وتجارت و نیز روسای بسیج اصناف و اتاق اصناف استان نیز به عنوان اعضاء کمیته تعیین گردیده‌اند. همچنین کمیته‌های متناظر شهرستانی با ریاست فرمانداران محترم در شهرستانها تشکیل می‌شود.

کوشش تبار اضافه کرد: با توجه به تاکیدات در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مبنی برضرورت به اوج رسانیدن مشارکت مرمی و مسابقه  خدمت رسانی ، استانداران و فرمانداران می باید برنامه ریزی برای استفاده حداکثری از نیروهای بسیج برای نظارت بر بازار را انجام دهند و از ظرفیتهای مردمی برای تنظیم بازار استان بهره جویند.

وی در پایان گفت: از مسئولین عالیه در همه سطوح اعم از استانی و شهرستانی انتظار می رود اهتمام ویژه برای تدوین برنامه‌های عملیاتی برای نظارت بر وضعیت بازار منطقه عملیاتی تحت پوشش خود داشته و ضمن احصاء راهکارهای لازم برای بهبود نحوه ارتباط دستگاههای متولی تنظیم بازار، بر اجرای برنامه‌ها و تصمیمات ملی در این خصوص نیز نظارت ویژه نمایند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.