کم استرس و پراسترس ترین شغل های دنیا

۱۱ام بهمن ،

پژوهشی تازه کشف کرده است که وقتی صحبت از استرس شغلی می گردد، استادان دانشگاه و پرسنل داوطلب ارتش، در دو انتهای متضاد می باشند. این پژوهش کشف کرده است که استادان در شغل خود استرس کمی دارند، در حالیکه پرسنل ارتشی، پر استرس ترین کارمندان می باشند.

به گزارش برترین ها سایت CareerCast.com برای تهیه این لیست بیش از ۲۰۰ شغل را بر اساس محیط کار، رقابت شغلی و ریسک هر کدام از این شغل ها، بررسی و درجه بندی کرده است. تونی لی، ناشر CareeCast.com، فرصت های رشد بالای میدانی و حداقل ریسک های سلامتی در محیط کار خوشایند و کم استرس، سبب می شوند که شغل استادی دانشگاه، آرزوی بسیاری از جستجوگران شغل باشد.

کم استرس ترین و پر استرس ترین شغل ها

خیاط زنان پس از استاد به عنوان کم استرس ترین شغل قرار گرفت. تکنیسین سوابق پزشکی، جواهرفروش و تکنیسین آزمایشگاه پزشکی هم توسط این پایگاه اینترنتی به عنوان کم استرس ترین حرفه ها درجه بندی شدند. شغل های کم استرس دیگر عبارتند از:

· متخصصین شنوایی سنجی

· متخصصین تغذیه

· پیرایشگر

· کتابدار

· کاربران مته و دریل

کم استرس ترین و پر استرس ترین شغل ها

شغل هایی که به همراه پرسنل ارتشی، دو تا از پر استرس ترین شغل های این لیست را تشکیل می دادند عبارتند از: داوطلبین ارتش و ژنرال ها. آتش نشانان، خلبان های هواپیمایی های بازرگانی و مدیران اجرایی روابط عمومی در بین پراسترس ترین شغل ها بودند. شغل های پراسترس دیگر عبارتند از:

· مدیران اجرایی ارشد شرکتی

· خبرنگاران عکاس

· گزارشگران روزنامه

· راننده تاکسی

افسران پلیس


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.