کم لطفی “بیمه” ها نسبت به بیماران “روانپزشکی”/ بالا بودن اختلالات روانی در زنان

فروردین ۱۴۰۳

رئیس اداره سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه پوشش بیمه ای دولتی و خصوصی درمورد اختلالات روانی بسیار ناچیز است گفت: بیمه های دولتی و خصوصی تنها هزینه ۵۶ روز بستری یک بیماری دچار اختلال روانی را پرداخت میکنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر عباسعلی ناصحی، رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت امروز ۲۲مهر در نشست خبری روز  “سلامت روان” گفت: هر ساله ۱۸ مهر ماه  را سازمان جهانی بهداشت به نام “روز جهانی سلامت روان” نام گذاری کرده و ما این مناسبت را در کشور مان به صورت هفته ملی از ۲۴تا ۳۰مهر ماه برگزار میکنیم.

وی با بیان اینکه شعار امسال  روز جهانی سلامت روان به سالمندان است افزود:  طبق پیمایش ملی سلامت روان در سال ۸۹و ۹۰ میانگین شیوع اختلالات روان در سطح کشور در رنج سنی  ۱۵ تا ۶۴  به طور میانگین ۲۲/۶ درصد که این آمار در خانم ها ۲۶ و نیم درصد و در آقایان ۲۱/۶درصد است همچنین  ۱۱/۷درصد اشخاص جامعه با اینکه بیمار روانپزشکی نبودند ولی نیاز به درمان و خدمات سلامت روان دارند.

وی در خصوص هزینه های درمان گفت:  از تعداد ۲۳/۶ درصد از بیماران  مبتلا به بیماران روانی  فقط ۱۸ درصد حداقل خدمات سلامت روان را دریافت کرده اند و ۴۱ درصد هیچ گونه خدماتی را برای درمان دریافت نکرده اند .

وی ادامه داد: بیماران مبتلا به اختلالات روانی حداقل یک تا سه بار در سال  نیاز به بستری برای دریافت خدمات روانپزشکی دارند و همچنین یک تا سه با در سال این بیماران به سبب مشکلات جسمی هم نیاز به بستری دارند.

وی خاطر نشان کرد:  مشکل اساسی در حوزه درمان بیماران روانپزشکی این است که بیمه های دولتی و خصوصی حمایت خوبی را از این بیماران نمی کنند به طوری که  بیمه چه خصوصی و چه دولتی تنها هزینه ۵۶بستری را در بیمارستان را تقلبی کند و هیچ گونه  هزینه مشاوره  و روان درمانی را  تحت پوشش قرار نمی دهد./ح

انتهای پیام


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.