کودک ۱۱ ساله بحرینی در دادگاه

جام جم آنلاین: درحالی که رژیم آل خلیفه ده‌ها کودک را از بیم گسترش اعتراض‌ها و نگرانی از تخت پادشاهی خود تحت بازداشت دارد، امروز یکی از عجیب‌ترین محاکمه‌های قرن حاضر را با محاکمه کودکی ۱۱ ساله رقم می‌زند.

امروز بحرین شاهد یکی از مشهورترین محاکمه‌های تاریخ معاصر است محاکمه‌ای وحشیانه و عجیب که علیه ساده‌ترین مفاهیم حقوق کودک صورت می‌گیرد.

امروز قرار است “علی حسین” کودک ۱۱ ساله بحرینی از سوی رژیم آل خلیفه که از حمایت آمریکا و انگلیس برخوردار است، به اتهام تهدید علیه امنیت ملی محاکمه شود.

این کودک که یک ماه قبل در مسیر بازگشت از مدرسه توسط نیروهای امنیتی آل خلیفه دستگیر شده بود، به زندان سیاسی منتقل شده و امروز دادگاه وی برگزار خواهد شد.

دولت بحرین در حالی به سرکوب‌های خود در این کشور همچنان ادامه می دهد که بنا بر گزارش نهادهای حقوق بشری تاکنون بیش از دو هزار نفر را دستگیر کرده است.

جمعیت‌های حقوقی و بین‌المللی و انجمن‌های دفاع از حقوق کودکان اقدام رژیم آل خلیفه علیه این کودک ۱۱ ساله را محکوم کرده‌اند زیرا رژیم بحرین به گونه‌ای با این کودک رفتار می‌کند که گویی او یک تروریست خطرناک است.

رادیو “اوستن” که برنامه‌های آن از نروژ پخش می‌شود، در برنامه‌ای ویژه به بررسی موارد نقض حقوق بشر در بحرین پرداخت و اعلام کرد که دستگیری علی حسین دلیلی بر این حقیقت است که رژیم آل خلیفه جنون دستگیری و سرکوب دارد و در این راه به کودکان نیز رحم نمی‌کند.

بر اساس این گزارش، دستگیری کودکی ۱۱ ساله به اتهام تهدید امنیت رژیم حاکم بحرین با پرتاب خار و خاشاک در جاده حتی اگر این اقدام به بسته شدن راه منتهی شده باشد، بیانگر میزان هراس رژیم حاکم از حرکت و اعتراض یک کودک بحرینی است. تمام اینها نشان می‌دهد که رژیم بحرین یک رژیم پلیسی است که هیچ تفاوتی میان یک معارض و اقدام سهوی یک کودک نمی‌بیند. رژیمی که گمان می‌کند کودکان ۱۱ ساله قادر به سرنگونی‌اش هستند. این نوع طرز تفکر در هیچ جای جهان مگر در جوامع عقب‌مانده آفریقایی دیده نمی‌شود.

این رادیو اروپایی اعلام کرد: علی حسین تنها یکی از قربانیان پادشاه بحرین است اما بهتر بود که او به جای این کودک، نیروهای امنیتی را که این کودک را دستگیر کرده‌اند، مورد بازخواست قرار می‌داد زیرا این نیروها هستند که ترس و خوف را به جان کودکان بحرینی انداخته‌اند.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.