کوفی عنان از ایران به عراق رفت

سه شنبه ۲۰ تیر – ۰۵:۴۵:۰۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

کوفی عنان فرستاده سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه برای گفتگو با مقامات عراقی درباره بحران سوریه و تاثیرات آن بر منطقه وارد بغداد شد. 
 به گزارش خبرگزاری ممتاز، دفتر نخست وزیر عراق اعلام کرد: عنان نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه بعد از ظهر امروز وارد بغداد شد تا آخرین تحولات سوریه و منطقه را با مسوولان عراقی بررسی کند.
عنان دیروز پس از دیدار و مذاکره با رئیس جمهوری سوریه درخصوص بحران این کشور؛ از توافق با اسد خبر داد.
فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه  بعد از سفر به دمشق، دیشب عازم تهران و پس از دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران، عازم  بغداد شد.
عنان بر لزوم توجه به نقش ایران برای حل و فصل بحران سوریه تاکید کرده است.
وی امروز(سه شنبه ) در نشست مشترک خبری با “علی اکبر صالحی” وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به سوال خبرنگاری درمورد نقش جمهوری اسلامی در حل بحران سوریه و مخالفت آمریکا با نقش تهران در حل این بحران اظهارداشت: ایران همواره نقش مثبتی در حل بحران سوریه ایفاء کرده است.
کوفی عنان با تاکید بر ادامه مذاکرات بین گروههای سیاسی در سوریه ابراز امیدواری کرد: جمهوری اسالامی ایران به نقش کلیدی خود در حل بحران سوریه ادامه دهد.
نماینده مشترک دبیر کل سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه، آزادی بازداشت شدگان در حوادث اخیر سوریه ، توقف خشونت ها وانجام اقدامات انسان دوستانه را از جمله نکات ضروری برای اجرای طرح شش ماده ای خود عنوان کرد.
عنان در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با خلع سلاح شورشیان سوری و ارسال اسلحه برای آنها از سوی برخی از کشورها به ویژه عربستان و قطر اظهارداشت: سازمان ملل تلاش های بسیاری را انجام داده است تا خشونت ها در سوریه کنترل شود و تمام گروه ها در این کشور باید به خشونت ها پایان دهند.
عنان با یادآوری نشست ژنو در مورد مساله سوریه تصریح کرد: در این نشست توافق کردیم که این منازعه نباید بیش از این مسلحانه شود و راه حل آن باید صلح آمیز باشد و دولت سوریه نیز بتواند سلاح ها را کنترل کند .
 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۰۱۷۴۵۰۲۴۲۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.